509 Aviator goggles

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Har du monterat dit fläkten? Hur blev det isåfall, har inte gjort det på mina ännu.
Nix.... inte ordentligt. Testade lite, men det var väl sådär passform på ovansidan måste jag säga. Känns inte som den sitter superbra fast...

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Nån som vet om dessa passar på tobe hjälmen?

egodeus köpte du alla glas dom hade? Nä men vilka glas köpte du?

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Dom passar säkert... Dom bara ser större ut för att glaset går ut mot kanten. Köpte ett extraglas (blue mirror/blue tint). Bronze sitter på som standard.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
blir man lurad av bilden eller är blue mirror som spegelglas, jo om man tyder texten men tycker inte de verkar så på bilden!

Samt vad blev slutnotan efter tull å moms? står i valet å kvalet mellan beställa direkt från dom eller från svea! extraglas samt fläkt hade ja tänkt mig!

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Dom blåtintade är genomskinliga från båda håll så inget spegelglas på dessa :)

Pris... Ja vad tusan blev det. Kommer tusan inte ihåg vad jag betalade då jag hämtade ut dom. typ 300:- för tull/moms.

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Googles

De tycks vara bra brillor med god kvalitet, tror jag måste försöka få tag på ett par jag med. Var ute och körde med mina Dragon idag och de bara isar igen hela tiden, riktigt irriterande :mad2:

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
Sv: Googles

hittade en sida som säljer dom i sverige Här!. (som någon redan hade påpekat, edit edit. men låter länken vara)

antar att dom importerar eftersom, när leveranstiden är på 2 veckor.
men nån som har en total kostnad med frakt och tull från usa ?

nietre

Medlem
13 nov 2010
6
0
1
Borgsjö
Samt vad blev slutnotan efter tull å moms? står i valet å kvalet mellan beställa direkt från dom eller från svea! extraglas samt fläkt hade ja tänkt mig!
Products
1 x Aviator Goggles

- Aviator Spare Lens #2: Yellow Tint

- Aviator Color: White $144.90
1 x Aviator Goggle Lenses
- Aviator Lens: Gold Mirror/Yellow Tint $24.95

Allt som allt hemma i postlådan ~170 $

Behövde ej tulla och momsa.

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
beställde ett par nu, bara aviators (124.95$), inget extraglas eller nått. men räknade ut tull, valutakurs etc med hjälp av tullverket och det landade på 1295:- (ev. med några kronors felmarginal) och givetvis billigare om man har tur och slipper tullen.
fan, det är ju bara att googla, valuta & tull. :)

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
är det någon som har provat att montera och köra med fläkten på ?
funkar det bra eller immar det ändå?
känns den plastig eller verkar det vara en seriös grej ?

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Har provat mina aviator´s nu och tycker dom var kanon, immade inget alls. Det enda negativa var att orginalglaset var väldigt mörkt. Ska beställa ett glas som är ljusare. Ang fläkten känns den plastig och den passar inte på aviator brillorna utan modifiering. Har inte provat fläkten ännu, ska montera den snarast. Om någon ska beställa från 509 kan ni pma, vill beställa ett extra glas. Har försökt kontakta PEperformance i 3 dagar nu, får varken svar på mail eller telefon, finns dom kvar?

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Har nu provat mina Aviator med fläkten.. tycker den fungerade sådär.. det blev isbildning på 3 ställen på insidan av glaset vid de 3 lufthålen där fläkten sitter. Tror det är pga att att fläkten täcker dessa hål.

Impen

Medlem
14 jan 2011
34
0
1
Lite efter, MEN! Tänkte kika om det är någon som ska beställa nya brillor från 509!? Tänkte om vi skulle beställa tillsammans! Bor i Luleå så det är ju en fördel om det är någon i närheten!

Mvh

Impen

TheeDude

Aktiv medlem
17 okt 2010
78
3
8
Boden
Lite efter, MEN! Tänkte kika om det är någon som ska beställa nya brillor från 509!? Tänkte om vi skulle beställa tillsammans! Bor i Luleå så det är ju en fördel om det är någon i närheten!

Mvh

Impen
Ja gärna!
Jag bor i Boden så det vore inte alls dumt!

TheeDude

Aktiv medlem
17 okt 2010
78
3
8
Boden
Var tvungen att inhandla mig ett par jag också!
Slänger upp några bilder för att visa.
Fotat med iPhone inomhus med mörkt ljus dock, så man får ta bildkvalitén med en nypa salt!

Verkar otroligt sköna än så länge, har dock inte provåkt något än då jag hämtade dom idag under kvällen.

Attachments

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Ni som har köpt dessa goggles och hunnit använda dom, skriv ett utlåtande om Aviatorn. Sitter och funderar på vilka googles jag ska köpa?