600 RR 08/09

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Undrar om det blir några uppdateringar på 600rr till -09 från -08?
Är ruggigt sugen på en sådan men med större motor.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Det ryktas väl om högre kammhöjd och annan drevning. Mer än så har väl inte kommit ut än. Varför större motor? Jag tycker att 600 motorn prestrerar på bra, riktigt bra klös i maskinen, jag har 44mm's matta och nerdrevad. Perfekt lekskoter

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Också intresserad av skillnaderna mellan årsmodellerna, samt om de åtgärdat några av de fel som 08 verkar dras med? Iofs inga större fel men ändå bra om de är åtgärdade... Sen undrar jag även till er som redan äger en RR hur den att köra? En bekant berättade just att en släkting till han som just provkört upplevde den som svårkörd i främst lägre hastigheter. Men då han mer är åt komfort hållet istället för lek känns ju inte åsikten helt objektiv så hur upåplever ni den?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Beror helt på vad du är van vid för maskiner, är du van vid en touring med mjuk å fin fjädring är det klart IQn kommer kännas svårkörd och särskillt i låg fart på grund av det stenhårda skidtrycket dit du svänger dit svänger du oxo bara peta på styret.

Men som sagt det är ju en vanesak tycker annars maskinen är grymt rolig att köra var nämligen å testade en sån igår verkar pinna på riktigt bra 600an är mer än nog kraft, dock provade jag med 32as matta å med den upplevs maskinen inte lika brutal eftersom den spinner mkt.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Kör idagsläget ProX 600 och om jag köper en RR kommer jag antingen byta boggy helt till Boivin Expert X eller förlänga och flytta fästena för boggyn för att få mer lek/lössnö karaktär...