Köpte en ny rr i slutet på förra säsongen och körde endast orginal det som var kvar av vintern. Till sommaren hade jag några små ideèr på förbättringar som jag tänkte ta tag i men det blev inte förens till hösten skotern hittade till garaget (som vanligt). Nåväl bättre sent än aldrig.
Listan på vad som skulle göras var:
44 mm matta
Sliraxel från 600r
Nerdrevning
Crosshuv
SLP pipa (ströks snabbt)
Började med att montera isär gamla huven
och följde sedan upp med att borra alla hål och passa in crosshuven i använt skick (ska visst ha gått 2 tävlingar:hmmmm
Sen skickades den iväg på slipning och lackering och i väntan på preliminär montering snubblade bror in i garaget med lite tid över så han polerade pipan och variatorskyddet
När huvfärg valts sökte jag mig till en konsult angående dämparfjädrarnas opassande kulör och en snabb lösning arbetades fram. Så dämpare bort...
Och strumpor av Metso på plats.
La ut gamla mattan på blocket utan större förhoppningar och sålde den senare nästa dag så.... ut med boggien
Dreven (spillde naturligtvis ut oljeburken som jag var för lat för att flytta så jag halkade runt i oljan resten av kvällen + tappade telefonen i skiten)
Och orginalaxeln förstås
Det var allt för ikväll, återkommer förhoppningsvis imorgon kväll med mera.
Har ni frågor eller synpunkter så skriv gärna.
Ni får ursäkta bildkvaliteten dock.
Listan på vad som skulle göras var:
44 mm matta
Sliraxel från 600r
Nerdrevning
Crosshuv
SLP pipa (ströks snabbt)
Började med att montera isär gamla huven
och följde sedan upp med att borra alla hål och passa in crosshuven i använt skick (ska visst ha gått 2 tävlingar:hmmmm
Sen skickades den iväg på slipning och lackering och i väntan på preliminär montering snubblade bror in i garaget med lite tid över så han polerade pipan och variatorskyddet
När huvfärg valts sökte jag mig till en konsult angående dämparfjädrarnas opassande kulör och en snabb lösning arbetades fram. Så dämpare bort...
Och strumpor av Metso på plats.
La ut gamla mattan på blocket utan större förhoppningar och sålde den senare nästa dag så.... ut med boggien
Dreven (spillde naturligtvis ut oljeburken som jag var för lat för att flytta så jag halkade runt i oljan resten av kvällen + tappade telefonen i skiten)
Och orginalaxeln förstås
Det var allt för ikväll, återkommer förhoppningsvis imorgon kväll med mera.
Har ni frågor eller synpunkter så skriv gärna.
Ni får ursäkta bildkvaliteten dock.
Last edited: