600 rr -09 Endast förfinad

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Av ren nyfikenhet: Vad jag förstår av första posten så var den ursprungliga planen att sätta dit SLP-pipa, men detta valdes bort, och jag undrar bara varför?

Har en kompis med likadan maskin och tycker inte han pratar om annat än sin beställda SLP-pipa som han verkar tro ska ge skotern en helt ny dimension :)

Har en bekant som testat och han tyckte inte den gjorde så stor skillnad så det + priset gjorde att den prioriterades bort.

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Första riktiga testkörningen. Var dock nästan väl mycket puder :hmmmm:

Parkerat

Mattan gjorde susen

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Den blev riktigt snygg ! Ta bort dekalerna på sidorna och gör nå egna med nån mörk röd färg eller gul som matchar lyset.

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Gallret är vanligt "stylinggaller" till bilfrontar. Finns säkert på biltema för ingen peng, köpt lokalt för 80 kr.

Och jag borde nog ta bort dekalerna har bara låtit det bero lite

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå
Efter att allt var avmonterat såg det ut såhär

Sliraxel på plats, ser ut såhär

Dreven har jag tyvärr ingen bild på men det är 20/41.
Sen var det bara att muttra dit boggien med ny matta runt

Huven blev klar veckan efter så det var bara att skruva ihop den med.
Efter det, så gott som klar bara galler kvar.

Sådärja

Det som nu saknas är handtagsskydd och en svart ruta från rr -08 så om någon här har en över kan ni skicka ett pm.

Hoppas att jag kan lägga upp några inactionbilder efter helgen ni får väl se.
så vad har sliraxel för funktion?

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Exakt hur den funkar har jag ingen aning om, men man kan landa efter ett hopp med full gas utan att spränga kedjehuset i småbitar. Den fyller samma funktion som ett slirdrev, men ska efter vad jag har förstått funka bättre och hålla bättre än ett slirdrev.

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
En liten update;
Har gjort nya luftintag för att slippa de dåliga "skumgummikuddarna" som sitter original.
Gjort en aluminiumram och limmat fast meshtyg på den, sen bara nitat fast det i huven.
Märk väl att luftintagen gjordes i 300 :)

Egna fotholkar

Last edited: