650 som misständer

fetkorvgubben

Aktiv medlem
4 jan 2006
62
0
6
Skellefteå
Den är lättstartad, går på tomgång, men när jag börjar gasa så smäller det i avgasröret, varven går ner, för att sedan stiga igen då smäller det, och så håller det på hela tiden.
Den är trött på gasen tills man gasar fullt och den får smälla till en gång så kommer allt på en gång.
Den smäller även vid jämn gas och lever allmänt sitt eget liv
någon som har haft n liknande problem?
 

bobbsan

Medlem
15 mar 2005
48
0
1
luleå
prova byt tändstifftoch kolla bränslefiltret så den for vad den behöver.

det måste inte vara något allvarligt.
 

fetkorvgubben

Aktiv medlem
4 jan 2006
62
0
6
Skellefteå
Den brukar ifos sura igen nått stift (olika varje gång) när man ska varmköra den
men när jag torkar av stiften å sätter dit dom så kör jag ett tag innan ett surar igen
 

hebbe

Medlem
9 dec 2005
36
0
1
Sundsvall
fetkorvgubben skrev:
Den brukar ifos sura igen nått stift (olika varje gång) när man ska varmköra den
men när jag torkar av stiften å sätter dit dom så kör jag ett tag innan ett surar igen
Vatten i förgasarna?
 

fetkorvgubben

Aktiv medlem
4 jan 2006
62
0
6
Skellefteå
när jag tog fram den så tankade jag 10 liter och då misstände den endast lite på låga varv (knappt märkbart) men det är som att det blir värre och värre ju mer jag kör
hur mycke t-röd kan jag blanda i?
det borde ju kunna vara vattnet då halv tank verkar ha dunstat bort i sommar
 

Ultra 680

Medlem
1 jan 2006
18
0
1
Borlänge
T-röd fungerar som k-sprit så prova att hälla i nåon dl det brukar märkas om du kör en liten stund. Har haft någon skoter som har stått hela sommaren och den har gått som din har haft i en halv liter och det brukar bli bra.
Mvh Ultra
 

fetkorvgubben

Aktiv medlem
4 jan 2006
62
0
6
Skellefteå
nu har jag bytt tändstift, öppnat och rengjort förgasarna, kollat munstycken och choken.. har flyttat ner nålen ett snäpp så nu går den bra på mellanregistret men den smäller fortfarande lite som den behagar.

Nån som har något förslag på nått som kan va galet?
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
kanske går att stoppa ner ett skjutmått ner genom tändstifts hålen och mäta dom andra två kolvarna position då ena kolven är i botten läge...och sedan göra samma sak med dom andra kolvarna i botten läge...
fattar du? blir kanske inte jätte exakt mått men om den är mycket vriden borde man märka det!
(Kompisen min lämnade in!)
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
tror inte det är nån vriden vev här... tror du har nå el fel nånstans... kolla i fall du ser nå överslag nånstan... pröva koppla ur alla brytare...