670 med bekymmer efter TIKKA jobb.... ?

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Tack för tipset!

Kan kolla imorgon och se om jag får till det.
Låt oss nu för enkelhetens skull säga att det står lite fel.
Hur svårt är det att få det rätt?
Är det konisk axel eller är det någon form av kuggdrift som man får ändra på?
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Har pratat med Tikka och vi kom överens om att jag skulle skicka upp rubb o stubb så han fick kolla igenom allt igen. Han var lika förvånad som mig att det inte går att få den att gå som den ska.

Hoppas han hittar problemet.
Synd bara att det ska strula nu när snön är här
Peter
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Ville bara meddela att mysteriet med 670:in är löst..
Felet satt i ett hölje med små kablar..SOM DET NATURLIGTVIS VAR ETT BROTT PÅ..Det är så man kan kräkas men nu går den så man kan få pisksnärtskador för mindre..
Nu väntar en variatorinställning hos Mulle och sen får man väl hoppas på en riktigt goooo vinter...
Till fjälls mina vänner!!!!!!
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
Ville bara meddela att mysteriet med 670:in är löst..
Felet satt i ett hölje med små kablar..SOM DET NATURLIGTVIS VAR ETT BROTT PÅ..Det är så man kan kräkas men nu går den så man kan få pisksnärtskador för mindre..
Nu väntar en variatorinställning hos Mulle och sen får man väl hoppas på en riktigt goooo vinter...
Till fjälls mina vänner!!!!!!
skriv en rad om hur det gick med nya variator justeringar
ps vilka kablar va det som det va glapp i?
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Det var en kabel som gick till tändspolen,var i princip av med följden att den inte orkade tända bränslet fullt ut.Eftersom det inte syntes nåt utvändigt på kabelhöljet och gnistan såg fin ut så hade jag inte en tanke på att det skulle vara felet.
jag fick ett vettigt pris av Tikka på min motor som vi kom överens om innan jag skickade upp den.Med tanke på om grejorna är gamla så vill man ju inte kasta ut hur mycket som helst.Man får sätta allt i relation till ett skoterbyte.

Skulle tänka mig att din 800 hamnar nånstans 13000-17000kr för en vettig moddning.
Om du inte skickar upp hela skotern får du även räkna med en variatorinställning när du monterat tillbaks maskin. kostar väl en slant det också kan jag tro..
Sen kan man alltid fundera hur och om det är värt det.
Jag gjorde det för att slidmatade rotax sägs vara tacksamma att få pulver ur och visst vart det mera klipp i maskin.