Har den varvat fullt ut i djup snö tidigare?
Senast i dag läste jag på dynotech research om e-tec 800 årg 16 att om ljuddämparens avgaser för blir het sänker den effekten genom att stänga avgasportarna lite tills dämparens avgaser går under 800 F igen och de är på tok för tidigt. På äldre e-tec maskiner sänkte den inte effekten förens över 1000F i dämparen och den känner även av insugstemp som också sänker avgasportarna om de blir för varmt. Just årg 16 tyck va känsligast att sänka effekten vid värme och men även vid för kalla avgaser kunde de sänka effekten underligt nog .Åkare i usa klagade på tappat varvtal vid viss typ av körning troligast djup snö. Kan de va det du råkar ut för känns de igen? Dynotech hade ett helvete att bromsa årg 16 innan de fattade att ljuddämparens avgaser inte fick bli hetare än 800F och vattentempen fick inte bli högre än 112F för så sänkte den effekten också. De kunde bara bromsa den en kort tid just när allt va rätt temp i både insugstemp vattentemp och avgastemp i ljuddämparen, de kunde inte göra en 30-40 sek repa som de ville för då dök effekten markant. De kunde köra längre repor när de lurade tempgivare att de va kallare än de va.
Ni som kör 16 etec känns detta tapp av effekt igen vid någ typ av körning?