800ves varvar inte över 7000 rpm, Hjälp!!

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Min Rmk 800 -02 går inte som den ska...
Den går bra upp till ca 6500 rpm och sen slår han av.
Det sitter 470 main jet, 45 pilot jet och nålen i 3 läget.
Och stiften ser bra ut, kör på Br9EYA.
Insugsgummina är i bra skick. Reedventilerna är också i bra skick.
Har kvar innehållet i luftboxen.

Så vad kan det vara för fel??, vill ju ut och köra när det ligger 60cm lössnö på myrarna!!
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Ves portarna är kollade och de fungerar utan problem. Rengjorde dom och membranen var hela.
Så tyvärr inte de som är felet.
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
de sitter som de ska. Så inte det som är felet heller..
Har funderat om det kan vara TPS sensorn som jävlas med mig?
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Har prövat båda och den går märkbart bättre på EYA och det är de som de flesta två takts skotrar går på så det är inte det som är felet.
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Jag kör med EYA och den varvar 8400rpm.
Jag ska byta stift till champion rn57ycc.
Har du kollat tempgivaren på toppen för min är lite glapp och då kan den börja jävlas över 6000rpm
den börjar "fyrtakta"

Mvh stefan
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Jo, jag ska ta och kolla tempgivaren. och sedan ska jag bestycka ner det till 450 main jet och nålen på 3 an.
Var och pratade med Mats som har Mh revi i Arjeplog och han sa att det mycket väl kunde vara tempgivaren! Och vi rengjorde vakuum kanalerna till avgasportarna för de hade smeggat igen.
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Ny tempgivare prövad utan framgång. Börjar nu bli riktigt trött på dehär skitproblemet!
Någon som kan ha en aning om vad det kan vara för något?!?!
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Följ elsystemet och kolla så allt är ikopplat och inget är glapp i ledningarna, kan va något?
Variatorerna, rep?
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Elsystemet har jag mätt upp och de ska inte vara några prioblem. Variatorerna är nyrenoverade. Så tyvärr inte de felen..

Knacken kom ju på -05 orna å jag har en -02a så inte de heller... å avgaspornarna är kollade utav MH Revi som är polaris skoter mek och inga problem där heller...

Funderat på om det kan vara tändnings låset som jävlas med mig?
För när det är riktigt kallt så kan man dra ur nyckeln och den stängs inte av...
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
du kan dra isär den svarta kabeln som går ensam i från cdin så ska man kunna gå förbi alla nödstopp å dödaren osv tror jag att jag läst nånstans annars e de vell bara att rycka kontakten för
tändningslåset å prova
Vad sitter de för vikter å fjädrar i prim/sec? helix?
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Okej, ska pröva det!

I primären är det 62 vikter.. ska byta till 66 eller 64 Och fjädern är en svart/vit.
I sekunderen vet jag inte.. sitter en blå fjäder och en annan helix vet jag.
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
jag har frågat förut men, det låter så helt typiskt när en av slangarna lossnar mellan luftburk-förgasare...Har du kollat dom riktigt? och du vet exakt vad jag menar?