800ves varvar inte över 7000 rpm, Hjälp!!

Granz

Aktiv medlem
28 dec 2011
56
0
1
Vasa
Har du kollat igenom förgasarna?

Min RR gick aldrig över 6900rpm och det var för att nålen på änden av bränsleskruven var av.

Det syntes inte på tändstiften heller (ok färg på båda), tänkte bli galen innan jag såg att en millimeter av nålen minsann var av, och fastkilad innuti förgasaren.
 

ripsawed

Medlem
23 nov 2011
36
0
1
jag har frågat förut men, det låter så helt typiskt när en av slangarna lossnar mellan luftburk-förgasare...Har du kollat dom riktigt? och du vet exakt vad jag menar?
Håller med, dubbelchecka.

Sent from my HTC Sensation Z710e
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Slangarna är kollade... om de är de som sitter på de vita nipplarna på framsidan av luftboxen...

Åfan, värt och kolla!!

Men är minus 30 för tillfället här i Arjeplog så inte så fränt å stå ute å meca nu.

Tack för snabba svar!!!
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
Har du kollat igenom förgasarna?

Min RR gick aldrig över 6900rpm och det var för att nålen på änden av bränsleskruven var av.

Det syntes inte på tändstiften heller (ok färg på båda), tänkte bli galen innan jag såg att en millimeter av nålen minsann var av, och fastkilad innuti förgasaren.
Ja helt klart, det är ett relativt vanligt förekommande fel tyvär.
Har själv stått idag och försökt fått ut en avdragen bränsleskruv utan resulat:/
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
jadu, minus 48 här i arjeplog så är inte skoterväder om man säger så.
Så väntar på bättre väder!
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
minus 48 är det ute på testbanorna.. ;) å inne i sammhället är det bara 35 så de är inte riktigt skoterväder om man säger så ;)
 

Obelix

Välkänd medlem
28 okt 2010
180
1
6
Umeå
Garaget har väl endå inte minusgrader? :p Ba ut o kör en snabb repa så ser du ju om det funkar!
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Måste vara avgasports relaterat. Varför börja dribbla med munstycken? Om de satt igen på mainjet skulle den varva mer alt skära ihop...bara att kolla stift efter fullgasrepa.
Lågfart påverkar inte toppen nämnvärt.
Tempgivare mm som är problem brukar göra att skotern varvar typ Max 5000 om den går alls. Hur vet du att avgasportarna öppnar? Är membranen till ventilerna täta?
Hade en rev 600 där slangen till solenoiderna hoppat av. Skoter gick då bra tills man kom upp i 7300 då hände inget mer.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Sorry, läste inte sida 1. Såg nu att du kollat att portarna öppnar.
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Tror jag har kommit på va felet är!
Så nu undrar jag vart man kan få tag på locken som sitter på avgasportarna??
För dom är så vinda så de håller inte tätt på högrevarv.

Delen jag letar efter har polaris orginal nummer:5434599
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Ett tips på läckande plastkoppar till ves:arna är att plana ner dom lite i en bandputs. Dels blir dom plan och sen så får man lite mer tryck mot gummibälgen.
 

Berg_

Aktiv medlem
26 sept 2011
80
0
6
Arjeplog
Jag har fixat två nya me aluminium förstärkning så nu ska de allt hålla ihop! Men tack iallafall!