Har provat scanna den men får inte upp något, om inte återförsäljaren kan scannaHm, är inte de där en qr kod som möjligen innehåller det serienumret..?
Serienummret borde stå i qr-kod liknande delen. Så det borde inte vara ett problem. Prova gå till ica å skanna denVisa bifogad bild 30390
självklart är serienummret skadat på PTO sidan… Vilket gör så att återförsäljaren inte kan koda in den, går det att ta ut själva spridaren från spridarhuset på MAG sidan och flytta över? Vill ju inte sätta dit den spridaren som satt då det var PTO som rasade
Har bytt alla 4 spridare som följde med nya motorn, men antar det är ”högtrycksspridaren” som sitter monterat i toppen? Den jag inte kan se serienumret på då lappen blivit skavd :/ Så funderar om man kan flytta över den fungerande spridaren från andra motorn, dvs ta spridaren från MAG och sätta på PTO sidan, fungerar det? (Flyttar bara spridaren till själva spridarhuset)Följer lågtrycksspridarna med nya motorn för jag skulle inte torsdas köra den lågtryckare på sidan den skar. Både högtryck och lågtrycksspridarna måste bytas med andra ord för lågtryckaren är lika trolig orsak som högtryckaren.
Kollade sprängskissen nu och numret skiljer sig på motorerna, dock så såg jag att på gamla spridarna så var dem första 4 siffrorna likadana, så utgår från att siffrorna på "nya" spridarna också har dem 4 första siffrorna likadana. Isåfall så har jag ju numret på den spridaren som lappen var skadad påJag skulle kört alla spridare från den nya motorn om du inte ser serie nr. Dvs inte tagit ena av den gamla.
Men du kan ju jämföra best nr mellan de två årsmodellerna på brp sprängskisser. Är de samma bets nr och de inte står typ nr 55555 ersatt av 66666 så är de samma spridare.
Okej sätter dit ett meshtyg tills vidare, inte så bra med ett öppet hål rakt ner i motorutrymmet, var redigt mycket remdamm och smuts där inneSitter en typ backventil där. Så täcker man för intagen så det blir undertryck i burken kommer den suga genom dom där, en på varje sida (tro ja). Varmare luft men bättre än inget.
Har tyvärr ingen bild eller kommer ihåg hur dom såg ut exakt...
Men är typ ba en fjäderbelastad plastbricka enkelt sagt.
Blev mesh tyg där, är ju iaf bättre än att det är öppet Men som sagt får vara så tills vidare så man får prova maskinJag tänker att du borde kunna tejpa igen det lika gärna också. Hamnar du i så pass djup snö att du täcker insuget kommer den iofs bogga. Men med mesh kommer du alltid få in åtminstone en del varmare luft och tappa effekt.
Men jag har ingen aning om det är något man märker eller om nån av lösningarna egentligen är bättre än nån annan, friskriver mig ansvar
Ska kika vad som är gjort med variator, enligt förra ägaren ska det sitta ett vkit i den, provar å skruva ner "clickers" i vikterna å ser om problemet är kvarAtt den tvekar vid gaspådrag kan bero på övervarv också. E-tex har ett inbyggt övervarvsskydd, bra ibland kanske men jävligt irriterande dock. Hinner du se varv innan den tvekar samt vad ligger den på efter? Är det lite snö/isigt så vänta på mera snö. Men är den stock i variatorer har dom lätt för att övervarva när den går lätt.
Jag hittade inte 850 e-tec vid snabb googling men äldre 800an ska ligga på 45 psi hela tiden. De lär va samma för 850 men försök hitta exakt värde. De ska ivf inte dippa för då har du fel på somppapumpen eller tryckregulatorn. Kör inge mer utan att fixa det,. Jag antar den spikvarar då du drar full mutter?Hej igen! Är det någon som vet 100% säkert vad bränsletrycket ska ligga på? Har mätt min nu och den visade 41psi vid start och sedan droppade till 35psi under körning