Åååhhh, vilka minnen!
På skoterns dag -94 var jag hos Thords Motorservice och hämtade en -93as Thunder.
Johnny Öhrn hade justerat in variatorerna på den, lagom inkörd med 125 mil på mätaren-klivet från Wildcaten jag hade innan hade inte kunnat varit större. Där Wildcaten efter dåtidens mått var smidig var Thundern ett as. Wildcaten var relativt snål på bränsle-Thundern var som en alkholist på rymmen från fyllecellen med enda målet att få i sig lite till.
Men när man drog på gasen...-93ans Thundercat hade ett gassvar som då på den tiden saknade motsvarighet! Den hostade till ngn tiondels sekund när man tryckte fullt, och sedan skenade den!!
En kompis beställde en ZRT 600 -95a, och var säker på att han var kung i byn. Han var inte ens nära-det fanns inte något register där den kunde hävda sig helt enkelt.
Jag hade faktiskt kvar den ända till hösten -97, då jag bytte in den på affär mot en ny ZR 440(!)
Den skillnaden var inte heller att leka med, men 440in var lite lämpligare för tjejen att köra på, själv åkte jag -98 ZR 600. Som inte gick ett dugg bättre än 440in, men det var en annan historia.
Ångrar idag att jag sålde den, han som köpte den fick gashäng nåt år senare på sjön, när skotern träffade land flög han av i smällen och slog sig ganska styggt-fast han klarade sig bättre än skotern som aldrig återhämtade sig. =(
Har massor med bilder på den btw, ska försöka komma ihåg att skanna in några när jag kommer hem-är på jobbet nu.