A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Fan det låter fin fint!! Vi måste ju planera in att träffas och mäta våra monster i vinter...! Är just nu i vemdalen, dock utan skoter... :(

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Denna tråden har samma gåshudsfaktor som frugan iklädd vissa julklappar!!!!!! :biggrin1:
:thumb:Men då får de nog vara väldigt speciella, om asker t ex sa att söndag kväll 2100 kommer provstarten med bild och ljud att läggas ut så vart det svårt:decision:, även om frugan utlovat XXX denna tid så skulle vi nog vara åtskilliga som istället :ranger:, har jag rätt eller.

Vi väntar tills det är klart, slarva inte.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Nu är det mesta klart.
Lite småpyssel kvar, bla till ljuddämparna måste göra några hylsor som ska sitta innanför kolfiberrören för nitarna så man inte krossar dom med nitarna.

Men lite bilder får det väll bli:

Har packat ljuddämparna, först ett finmaskigt mässingsnät och sedan ljuddämparmatta.

Sen är motorn hopmonterad nu:

Sen lägger jag upp några närmare bilder på avslutet på fotstegen efter många förfrågningar och mycket tjat ;)

Imorgon ska det bli provstart, gnista har den iallfall för det har jag nyss provat :)

1Q440

Välkänd medlem
24 sept 2009
126
0
6
Lycksele
Ser att du har lagt ner mycket tid, det märks på resultatet! Du är en skicklig byggare gällande skotrar! Bra jobbat! :)

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
fyfan vad stiligt det blir, lätt sjukaste jag sett :cheesy:

Kom btw precis från Åkersjön, är bra med snö där vill jag lova! Bara att åka dit! :flypig:

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
:thumb:Men då får de nog vara väldigt speciella, om asker t ex sa att söndag kväll 2100 kommer provstarten med bild och ljud att läggas ut så vart det svårt:decision:, även om frugan utlovat XXX denna tid så skulle vi nog vara åtskilliga som istället :ranger:, har jag rätt eller.

Vi väntar tills det är klart, slarva inte.

Var sak har sin tid, vid min tid vid denna tråd är frugan beordrad att vara klädd i bylsiga säckiga stickiga kläder och helst vara på ett sjujäkla dåligt humör, så inte blir distraherad från all den jpeg-baserade porr man dreglar över i denna otroliga tråd.

Gillar fotstegsavsluten, bland det snyggaste jag sett!!!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Blir tyvärr ingen provstart ikväll, däremot imorgon.
Hade ett litet vattenlekage vid toppen vid ena tändstifts hålet när jag fyllde upp kylsystemet, satt i bättre o-ringar nu, men silikonet måste torka riktigt innan start.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ojojoj man sitter här och e nöjd för man har bytt matta på sin egen.. jaja vad är en bal på slottet:embarrest: mycket fina skotrar jävligt bra jobbat!!! kollar varje dag men har inte orkat skrivit något men nu verkar det ju dra ihop sig:argh: ska hålla ögonen och öron öppen kanske hörs ända hem;)

god fortsättning:cheesy:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Oj Oj, då måste man kanske se vad frugan vill ikväll:biggrin1:, nä förresten det finns ju "jag ska bara" också går man ut i garaget tills hon somnat:blink1:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Eftersom det inte är så roligt att sitta och titta på när silikon torkar så tog vi och byggde variatorverktygen. För primärvariatorn ska få nya bussningar.

Vi kan kalla detta för grovsmide :)

Började med en fin liten cirkel:

Plasmaskärare är trevligt :)

Jag som jobbar med plasmaskäraren

En bit utskuren.

Kona och låsbultar borrade igenom plattan svetsad på båda sidors.
Konan bara svetsad på ena sidan och inget hål.

Sitter som smäck!

Verktyget för att få loss muttern.

Verktyget för att få bort korset, ca 1m stång som är ca 40mm tjock 3-4mm gods.

Mutter och kors avlägsnat från variatorn.

Det blev lite bilder :) verktyget funkade tydligen bra. Bamsegrills variator ska få sig en omgång imorgon. Luktar provkörning? ;)

ondasT

Välkänd medlem
6 apr 2006
198
0
6
Gällivare
Har följt era byggen med nöje och blir hela tiden imponerad över era fördigheter i konstruktion och mek! Grymt!
Ska bli skoj att se eran uppstart!!
Planen är att även jag ska försöka få igång mitt bygge idag! Min bensin anlände igår! :)
Se nu till att filma!!!