A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors
Sten Snyggt!!
Vart har du köpt dom blå soppaslangarna? Är dom av silicone? Man får ju något fel på alla skitplastslangar som bara blir stenhårda , jag måste byta ut alla mina fast dom var ny ifjol%¤#¤¤
Hoppas på att dina soppaslangar har lika bra kvalite som org monterade för dom är ju mjuka och sitter som berg sedan 12 år.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
minns jag inte fel så var det ett polarisblock från en vattenskoter? men att han dock var en ski-doo fantast? :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Lite bilder från igår.

Ang om jag är ski-doo eller polaris fantast har jag ingen kommentar på, där lägger vi locket på! :)

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
of...aen vad snyggt å gott om plats de verkar vara bakom gasarna.....;) jag ska nog aldrig mer klaga när jag ska ut eller in luftburk på iqnr min:cool:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
En liten bild får det bli idag.
Har gjort en rejäl "plog" för avgasutblåset.

Det börjar bli många hål i denna buk nu :)
Har gjort den lite kraftigare så den tål kontakt med stubbar och sten och lite större så den skottar undan riktigt.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Lysande!

Hur många, och vilka punkter har du kvar på listan?
Elen är den största punkten kvar, allt ska kopplas och han ska fixa någon sorts tidsstyrning av bränslepumpen som ska användas vid start...
Annars är det mest slutmontering av avgassidan kvar samt en del småpill...
Så om inget oförutsett händer bör en provstart ligga runt hörnet :)

gls3500

Ny medlem
5 sept 2010
4
0
1
larsmo FIN
framvagnen lär ju inte över huvudtaget nudda marken med den motorn ;)

En liten bild får det bli idag.
Har gjort en rejäl "plog" för avgasutblåset.

Det börjar bli många hål i denna buk nu :)
Har gjort den lite kraftigare så den tål kontakt med stubbar och sten och lite större så den skottar undan riktigt.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Skulle kan ske vara något att ha på sparken :)

Håller på att drar all el. Har gjort mycket småsaker som inte är så intressanta bla bytt svänghjul med starkare magneter (hade en extra till en ultra som var piggare i magneterna.)
Men kan säga att det är inte mycket kvar att göra nu. Dock behöver jag köpa 2st relä:n på måndag och invänta kontakterna till avgastempen.
Sedan blir det provstart.

Har precis monterat belysningen. Har tvekat länge på vart jag ska sätta dom men det fick tillslut bli så här, de lär dock inte vara så användbara men det lyser lite iallafall. Tanken är att de ska duga till att hitta hem när det blivit mörkt.