(OBS SNÄLLA NI ÄR GULD VÄRDA OM NI ORKAR LÄSA DETTA PLZ)
Idag skulle jag och farsan dra en tur. Vi körde 3km när vi kom fram till ett träd som blockerade vägen, jag satt kvar på skotern och far gick fram och försökte flytta på trädet.
När jag satt där kikade jag på varvräknaren och märkte att varvtalet föll drastiskt ifrån 3000rpm till 1500rpm helt plötsligt.
Jag gasade till lite och den liksom tappade andan och bööade men
hämtade sig och gick normalt, fast stog fortfarande kvar på 1500rpm.
Trädet var undan röjjt och jag körde, den kändes seg och höll nästan på att halvdö litegrann. Körde 10meter och kom fram till ett dike, jag drog på lite och den dog sen stannade motorn.
Då tänkte vi att ja nu är den väl sur eller nått så vi tog lös stiften och konstigt nog var dom helt torra och hade fin färg, vi kollade gnistan och den såg helt okej ut.
Vi satte dit stiften och primade 3grr sen drog vi, den tände till första draget men la sedan av och vägrade starta. Vi tog loss stiften men dom va fortfarande helt torra. Då började vi kika lite på förgasarna och såg att bensin slangen som går ifrån höger bensinpump till höger förgasare va helt tom, medans vänster va helt full.
Japp så vi gick hem och nu står skotern där och vi har INGEN anning om vad vi ska göra SNÄLLA HJÄLP!!!!! (vi prövade med startgas också)
Skotern är en Ski-Doo Formula Mach 1 1992 ( Rotax 643 R.A.V.E)
Idag skulle jag och farsan dra en tur. Vi körde 3km när vi kom fram till ett träd som blockerade vägen, jag satt kvar på skotern och far gick fram och försökte flytta på trädet.
När jag satt där kikade jag på varvräknaren och märkte att varvtalet föll drastiskt ifrån 3000rpm till 1500rpm helt plötsligt.
Jag gasade till lite och den liksom tappade andan och bööade men
hämtade sig och gick normalt, fast stog fortfarande kvar på 1500rpm.
Trädet var undan röjjt och jag körde, den kändes seg och höll nästan på att halvdö litegrann. Körde 10meter och kom fram till ett dike, jag drog på lite och den dog sen stannade motorn.
Då tänkte vi att ja nu är den väl sur eller nått så vi tog lös stiften och konstigt nog var dom helt torra och hade fin färg, vi kollade gnistan och den såg helt okej ut.
Vi satte dit stiften och primade 3grr sen drog vi, den tände till första draget men la sedan av och vägrade starta. Vi tog loss stiften men dom va fortfarande helt torra. Då började vi kika lite på förgasarna och såg att bensin slangen som går ifrån höger bensinpump till höger förgasare va helt tom, medans vänster va helt full.
Japp så vi gick hem och nu står skotern där och vi har INGEN anning om vad vi ska göra SNÄLLA HJÄLP!!!!! (vi prövade med startgas också)
Skotern är en Ski-Doo Formula Mach 1 1992 ( Rotax 643 R.A.V.E)