Andra kedjan 100 mil...

sköldpadda

Medlem
14 nov 2005
24
0
1
37
Piteå
Har en F7 -03 som jag bytt kedja på två gånger på ca: 100 mil, känns ju inte helt normalt.
Kedjan har inte gått av ngn av gångerna utan bara en till två länkar har gått av i mitten på kedjan. Den sista kedjan som blev defekt var till och med en bredare 15 wide. Har org. drevning, med ett 15 wide överdrev och 13 wide nedredrev.
Någon som har en fundering på vad det kan vara som spökar? :confused:
 

sköldpadda

Medlem
14 nov 2005
24
0
1
37
Piteå
För sträckt är den inte men det är ju klart att den kanske kan gå lite snett om drivaxeln fått sig en smäll. Men kollade det förra ggn jag böt kedja.

Är så konstigt att det bara är en eller två länkar i mitten på kedjan som går av.. törs man köra med kedjan över helgen? om man slipar bort de vassa kanterna från de trasiga länkarna.
 

SMiT

Aktiv medlem
9 okt 2004
62
0
6
JmK
Har du en sån modell med 10T drivhjul? De är kända för att knäcka kedjan och de satt original på -03 modellen av F5 iaf.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
krokig drivaxel?

kedjan på F7 är inte känd för att få det problemet under normala omständigheter...
 

sköldpadda

Medlem
14 nov 2005
24
0
1
37
Piteå
Har kollat det och den är inte krokig. Är så underligt att det är mitt på kedjan som länkarna går sönder... ingen som varit med om det här problemet?