Annonsfynd

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vad finns de för anledning till att göra en sådan annons? Den med Mxz:an går ju numret till Delsbo och skotern säljs i Östersund, dessutom två olika personer på olika adresser och ingen med namnet som finns i annons. Ingen kan väll vara så dum att man cashar en handpenning på dylik annons. Min första tanke var nån som fyller jämt men de föll ju med två personer. Nån som har en idé?
En kollega satt på jobbet förra vintern och trodde att han köpte en Nytro.
Det var otroligt många som hade ringt på den, han fick ett tjugotal kort mailade "för att bekräfta skicket", och priset var ok-kanske inte sensationellt billigt, men bra, speciellt som skotern bara gått ~50 mil nånting. Såldes av dottern eller om det var sonen till ägaren, då ägaren hade fått en hjärnblödning eller liknande och satt förlamad och nu tillsist insett att han aldrig mer skulle få köra sin älskade skoter...

Kollegan betalade om jag minns rätt 12000:- i handpenning för att dom skulle hålla den åt honom.
Dagen efter fanns det ingen abb på telefonnnret.

Han ringde banken och polisen för att försöka stoppa överföringen, men det var helt kört-tydligen enligt polisen var ägaren till kontonret känd missbrukare. Polisen konstaterade att dom gärna tog emot en anmälan, men att det var liten sannolikhet att han skulle få tillbaka några pengar då missbrukaren redan hade plenty med skadestånd sedan tidigare som inte kunde betalas.

Pengar i handen-kan inte upprepas nog många gånger, likt förbannat är det svårt att låta bli när man är köpkåt!
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tvivlar starkt på att snowflakes annons är fejk. Dom har funnits ett tag och är rätt stora på uthyrning av "vettiga skotrar".
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Numrena i annonsen stämmer då, har hyrt av dom och ringde butiksnummret och det är till Erik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Antingen ett skämt/någon som fyller år eller så är den slut och har gått 3500 mil. Eller ett riktigt kap=)
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Nån här på forumet som blev köparen för Lynx 800r -09an som kom ut för 49k?
Skulle just ringa men då var annonsen borta.
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Nån här på forumet som blev köparen för Lynx 800r -09an som kom ut för 49k?
Skulle just ringa men då var annonsen borta.
Jag ringde fort som bara fan, uppdatera blocket 2ggr på raden och precis andra gången dök den upp, så var nog bland dom första å se den.

Iallafall så var det troligen nån som jävlas med hon "ägarn", då hon inte ens hade en skoter och hade fyllt jämnt eller vad det var bara för nån dag sen, så var ju bara en bluff dedär

49 lät aldelles för billigt även om de så skulle vara flytt
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Okej, Får hoppas på att det var ett skämt!
så då kan jag nog sova inatt :)..

man blir ju så satans exalterad när sådana annonser kommer ut
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vad jag förstått av fordonshandel.se är att garanti inte gäller som vanligt, kanske bara gäller deras Atv del.

Var sugen att köpa en cross och kollade upp lite då, verkar som många köpt och varit nöjda.
 

Jimmu

Välkänd medlem
27 dec 2009
144
0
6
Hagfors
Satan vilken värdelös tråd, länkar bara till borttagna annonser :(

Nej, kör en print screen i fortsättningen!!