Arbetspendling med skoter!

R

rotax=)

Det där pappersverket har jag känt lukten av många gånger :)
där har min morfar jobbat, för länge sen och alltid när jag var lite och frågade jag han alltid vad det var som luktade skit? sa han alltid att de luktar pengar:D

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
just nu funkar bara ena bilen så i morron blire iaf skoter till jobbet :p

enligt mapsource blir det bara dryga milen extra om jag genar över bynäset så det känns ju inte så farligt.

sen drar terranon 1,5l/milen nu på vintern så rent ekonomiskt kostar det inte så mycke mer heller + att själva resan blir roligare :D

enda bekymret är att det är 200m mellan garaget och var jag kan parkera lagligt... får se hur läget känns i morron, om man låser skotermattan borde det vara lungt, det är ju inte över natten + att skotern är 10 år gammal.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
funkade utmärkt :rock: 34 km enkel väg, 56 i snittfart 144 i topp :eek:

lite besvärligt att hitta bra väg från mjäla till bynäset eftersom det är så mycke snö, tuungt gick det när det blev ospårat, -desto lättare när jag hittade en plogad sträcka mellan Härke och vallsundsbron

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag har tagit skotern till ena jobbet några gånger i vinter, senast igår då ingen av bilarna på gården ville starta. För mig så så tar det lika långtid med bilen eller skotern till jobbet, det är ca 1 mil och tar runt 8-9 minuter.

Här står skotern brevid arbetsplatsen (plogbilen)