Arctic 2024

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Ser då antistabb på lössnömaskin led zrn klarar sig nog utan,håller med tidigare inlägg lite märklig release bara 600 när
kunkurrenterna har 850-900 och turbo,trodde nog de skulle ha klart 50-100 maskiner iaf för demo och ambassadörer är nog
bästa marknadsföringen idag,om man försöker se positivt så verkar de satsa på en smal och lätt maskin känns rätt.
Men vet vi vad för motorer som kommer att kunna beställas 2023?

Vi vet ju inte ens färgen bara hur chassit ser ut och att dom har gjort om 600 motorn + beltdrive men inget mer vet vi egentligen.
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
448
12
18
Den info de har gått ut med så ska det gå att beställa en catalyst 600 som 2024 årsmodell,sen större motor till 2025,
tror dock de släpper en större motor men hörs vara brist på vevaxlar till den som sagt något märklig release många frågetecken.
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
435
84
28
norrland
Borde bli ruskigt dålig försäljning av 2023 or när man redan presenterad 2024 modell men spelar kanske ingen roll.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Finns många anledningar till det. För mej är det helt makalöst hur dåligt arctic är skött på nästan alla sett dom sista 10 åren.
2012 släppte man ett nytt chassie- med många brister, men i grunden hållbart och på lössnö sidan bättre än alla utom polaris. bra motor som på den tiden var både mest effekt och mest tillförlitlig av alla märkens 800.
Potentialen fanns där då det ända till idag är samma skoter i grunden.
Men sen dess när polaris i stort sett gått från klarhet till klarhet så har arctic gjort tvärt om.
Polaris satsar på sociala medier och ambassadörer som syns överallt- arctic skiter i det. Både kesterke och saxton har som är i absoluta toppen har visat hur det går att åka arctic, men dom "släpper" man till polaris
Skidoo släpper 850n - arctic släpper en 800 som dessutom verkar ha tveksam hållbarhet
Körningen går från "myrsurfande" där Maskinerna ska vara så lättburkade som möjligt ( där tmotion och Alpha i synnerhet är kanon) till att man ska köra så brant och tekniskt som möjligt - då säljer man bara Alpha som förutom tveksam hållbarhet på både boggie och matta verkar, utan att Ens ha provkört fungera dåligt i allt annat än januari puder.
Folk vill ha kortare busiga maskiner med kort tunnel, arctic släpper riot med 153 tunnel på 146 boggie.
Brp kommer med 4 År garanti och polaris så småningom med 5., vad har arctic, 3 om ens det?

Finns hur mycket konstiga beslut och felsatsningar som helst under denna tid och dom verkar helt Oförmögna att kunna läsa av marknaden och vad Kunderna efterfrågar.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
De har ju ingen 600a nu och som jag har hört var det pga små volymer och dyrt att miljö certifiera.. betyder det då att vi inte får någon?

Hur olika motorfästen och fysisk storlek är det mellan 600 och 800 ctec2?
 

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
79
10
8
34
Norrbotten
De har ju ingen 600a nu och som jag har hört var det pga små volymer och dyrt att miljö certifiera.. betyder det då att vi inte får någon?

Hur olika motorfästen och fysisk storlek är det mellan 600 och 800 ctec2?
600an kommer till Sverige enligt återförsäljare.