Arctic cat 2009

S

StoxResearch

Sv: arctic cat-09

Alltså... Ju mer jag tittar på det, desto bättre blir det... Vikterna för M-serien verkar hamna inom några kg ifrån Ski-Doos officiella vikter, :) Men man får väl se senare antar jag...

Strålande Arctic Cat!
 
Last edited:

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Sv: arctic cat-09

Kikade på en F8 idag och den såg ju absolut frän ut, men kvalitetsintrycket var väl lite "amerikanskt" om man säger så. Går säkert som ett troll dock - har lyckats missa alla skotertidningar denna säsong tyvärr men A-C brukar ju kunna göra potenta maskiner (i alla fall när de är nya).
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Jag är besviken.. Hoppades på en moutainmaskin som skulle kunna konkurrera med summit XP, men icke. Visst är m-modellen bra, men den börjar bli till åren. Iof borde M8an vara ganska nära 200kg torrvikt. Riktig elback är på tiden, samt den fjäderlösa boggien och justerbart styre är kanon! Men det är för lite som skiljer för att man ska lägga över 60K i mellanskillnad mot min 05:a.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Sv: arctic cat-09

kör min crossfire 800 på 2,1 /mil. vid ganska inspererad körning. mina kompisar som tex har lynx x-trimm 800-07 renegade 800 06. drar betydligt mer
cf 1000 ,drar relativt lite med tanke på effekten ,Ex lite lek o lungn körning 2 l mil ,hård körning blötsnö 3l mil .
helt ok med tanke på att min maskin är bromsad 173,5 Hk standard

befi må vara lite gammalt men det fungerar ,lite olja drar den som + i kanten ,MJAUU
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
37
Byyn
konan: värst va snålt din 1000cc verkar gå. min M6a vill då ha mellan 3,2-5,0 liter milen och olja tar den en hel del... lite ot dock ber om ursäkt för det!

för att säga nått om 09erna så tycker jag dom verkar fina... fick en del funderingar om att ev byta till crossfire 8! humm får se va som händer till hösten.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
konan: värst va snålt din 1000cc verkar gå. min M6a vill då ha mellan 3,2-5,0 liter milen och olja tar den en hel del... lite ot dock ber om ursäkt för det!

för att säga nått om 09erna så tycker jag dom verkar fina... fick en del funderingar om att ev byta till crossfire 8! humm får se va som händer till hösten.
nu drar ju tydligen cf1000 mindre än cf 8an i allafall enligt test i skoter blaskorna o handlarn vad m 6an drar har jag ingen aning om men 11,8 mil på trippen tankade i till skvalp röret dvs som när jag tankade innan o fick i 23,9 l = 2,025 men sedan beror ju förbruknongen lite på hur man har kört in motorn o 1000 cc behöver man inte topp varva för att det ska flytta på sig :)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
konan: värst va snålt din 1000cc verkar gå. min M6a vill då ha mellan 3,2-5,0 liter milen och olja tar den en hel del... lite ot dock ber om ursäkt för det!

för att säga nått om 09erna så tycker jag dom verkar fina... fick en del funderingar om att ev byta till crossfire 8! humm får se va som händer till hösten.

Är det inte allmänt känt att AC:s sexhundror drar pinsamma mängder bränsle?
Min m6 ligger på samma nivåer som din medan motsvarande maskiner i högre kubikklasser drar mer. T.ex fick jag storstryk vad gäller bränsleförbrukning av en f7 -04.
Samtidigt som Arctics maskiner i de högre kubikklasserna är imponerande snåla.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Är det inte allmänt känt att AC:s sexhundror drar pinsamma mängder bränsle?
Min m6 ligger på samma nivåer som din medan motsvarande maskiner i högre kubikklasser drar mer. T.ex fick jag storstryk vad gäller bränsleförbrukning av en f7 -04.
Jag menar förstås att motsvarande maskiner i högre kubikklasser drar mindre.