Arctic Cat 2012

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Någon som kan se om boggien på 800 HC är kopplad eller ej? Vill ej ha en skoter som vägrar lyfta på skidorna hur fan man än gör.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tyckte också hcn såg riktigt fin ut.less på att köra full lång skoter.

ganska imponerad över att alla skotrar kommer med "högkammsmatta"

f-serie 44mm xf och m serie 57mm.

det ska dom ha cred för.

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Blir en Proclimb 800 162". Hade dock önskad att den komm i vitt.
Powerclaw matta till salu 162" till salu när jag fått hem den. Har bytt ut på M8an till Challanger Extreme 63mm. Slår powerclaw med hästlängder.
värkar inte som dom tar in 800 med 162" eller har jag missat nått? står då inte med i svenska broschyren iaf

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Det verkar som att de första powerclawmattorna håller bra så in i helvete medan de mattor som levereras nu ör mycket sämre. På 09an gick mattan sönder efter mitt eget misstag och 700 mil(inte en anmärkning på mattan innan olyckan) och ersattes med en ny förra vintern som bokstavligt talat har tappat kammar och börjat delaminera efter 250 mil.
Hmm, låter inte roligt. Blir nog till att byta matta om det blir köp.

Blir en Proclimb 800 162". Hade dock önskad att den komm i vitt.
Powerclaw matta till salu 162" till salu när jag fått hem den. Har bytt ut på M8an till Challanger Extreme 63mm. Slår powerclaw med hästlängder.
Vart handlade du den och vad slutade kalaset på när du hade den hemma? Bara att montera och åka?

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Det börjar bli off topic. Men det hör ju ändå hit. Duells har den för 8500kr tror jag det var. Det enda som behövs är att sänka boggien till nedre fästet baktill. Annars vill nog kammarna ta i då dom är fullbredd hela vägen upp.
Hmm, låter inte roligt. Blir nog till att byta matta om det blir köp.

Vart handlade du den och vad slutade kalaset på när du hade den hemma? Bara att montera och åka?