Nu blir det ju lite OT då detta är A-C tråden.
Men tror det kostat Yamaha en del att relativt få köper touringmaskiner längre. Eller för å vara sann, få köper tråkiga maskiner.
Ja menar hur många Grand touring/Venture säljs det idag jämför med en Renegade med dubbeldyna? Möjligt att det är stort i staterna än men.
Och t.ex. hur många köper en Viking/Widetrack idag jämfört med en "lättare" arbetare typ 49an eller en riktig värsting typ Commander?
Samtidigt som Ski-Doo stal Uthyrarna med sina ACE modeller.
Överlag så tror jag Yamahas stora problem inte var att man i vanligt ordning sket i att bygga vad som är trendigt utan i att BRP ägde dom på Yamahas egen hemmaplan. Tillförlitliga tråkiga maskiner med bra finish.
Skulle tro att till och med Polaris säljer fler ledkryssare (Swichback adventure etc.) än Yamaha (Apex m.fl) i staterna. Men det är en ren gissning. =)
Men tror det kostat Yamaha en del att relativt få köper touringmaskiner längre. Eller för å vara sann, få köper tråkiga maskiner.
Ja menar hur många Grand touring/Venture säljs det idag jämför med en Renegade med dubbeldyna? Möjligt att det är stort i staterna än men.
Och t.ex. hur många köper en Viking/Widetrack idag jämfört med en "lättare" arbetare typ 49an eller en riktig värsting typ Commander?
Samtidigt som Ski-Doo stal Uthyrarna med sina ACE modeller.
Överlag så tror jag Yamahas stora problem inte var att man i vanligt ordning sket i att bygga vad som är trendigt utan i att BRP ägde dom på Yamahas egen hemmaplan. Tillförlitliga tråkiga maskiner med bra finish.
Skulle tro att till och med Polaris säljer fler ledkryssare (Swichback adventure etc.) än Yamaha (Apex m.fl) i staterna. Men det är en ren gissning. =)