Arctic cat f5..

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

tjenare
funderar på att införskaffa mig en f5a 03a..
undrar vad som e bra med denna maskin, vill även veta vad som är mindre bra, vanligaste problemen. undrar också om denna maskin har problem med motorn, arctic har ju som sagt inte så pålitliga motor i vissa av sina skotrar..
tacksam för snabba svar..

bigmac

Staff member
Administrator
Team Snowmobile
1 jan 2000
146
11
18
Orsa
www.snowmobile.se
F5

Med det priset som du kan få en 03a för så är det inte mycket att tveka på!
Ta dig tid att hitta en i bra skick som har fått alla service meddelanderna gjorda. Har inte varit fler problem än normalt med motorn på F5an. Se till att använda AC APV olja så slipper du problem med APV'n. Det är en mycket lätt och smidig skoter som går väldigt bra på tuffa leder men kanske inte hänger med på sjön (om du inte skaffar ett variator kit). Går fint i pudret tack vare mattan och vikten. Firecaten kan upplevas som nervös och tippig men det går att komma ifrån med lite inställningar. Lycka till med köpet och fråga gärna igen om du undrar något :D

E

Ej medlem/Inloggad

f5

Hej! jag tycker att f5:eek:rna är ovanligt slöa för att vara en 500! satsa istället på en rev 600 eller liknande!

E

Ej medlem/Inloggad

Slöa twinar!

Ej medlem/Inloggad skrev:
Hej! jag tycker att f5:eek:rna är ovanligt slöa för att vara en 500! satsa istället på en rev 600 eller liknande!
Har ski-doo någon slömotor i samma klass att ens jämföras med f-5a:n.
Kör ifrån ski-doos rev 600 utan problem!

E

Ej medlem/Inloggad

Första gången ja provade en f5:a vart ja helt paff!!
trodde aldrig att en 500 kunde gå så satans stenhårt!!
köp en!

G

G.Linder

Självklart köp

Arctic ha väl aldrig haft opålitliga motorer? Är lika driftsäker som en Yamaha spis.

Själv så kör ja en 440 -03 och kom inte å byta bort den på ett tag pga chassiet. Men som sagt kör me Apv olja för de är ett måste om du ska få ut allt effekt.

Kort sagt så bli du inte lurad.