Man kan se värden till de flesta maskiner på RM Stators som säljer eftermarknads stator mf elprylar. De är bra stuff!Var kan man hitta vilka värden det ska vara på stator och trigger?
Nej soppan blir inte sämre effektmässigt på 3 år ens, de har Mc express testat i bänk. Har den stått ute utan skydd så kan de ev ha kommit in vatten i tanken, men då måste tanklocket va väck eller om du har snorungar som tankat vattendet var fjolårssoppa kvar i tanken , jag har tankat ny fräsch soppa nyligt. dvs bladad soppa.. kan det vara boven? Jag tror inte det .. Jag vill gasa :/
Nej soppan blir inte sämre effektmässigt på 3 år ens, de har Mc express testat i bänk. Har den stått ute utan skydd så kan de ev ha kommit in vatten i tanken, men då måste tanklocket va väck eller om du har snorungar som tankat vatten
Då får du fippla dit en bränsletrycksmätare för då ser du direkt om trycket är lägre eller högre än ca 2,9-3,2 bar för då beter den sig så. Om trycket är fel kan de va bränslepumpen eller tryckregulatorn.
Som btr mätare kan du använda en vanlig däckpåfyllnings manometer , man T-kopplar in sig på bränsleledningen. Man mäter på matarslangen från tank som går till bränslebryggan (fuelrail som de kallas. De kan va en returledning tillbaka från fuelrailen som de är på polaris.
Kolla in länken där ser du en T-koppling till mätarew och även en beskrivning på bästa trimmet till f7an dvs strypning av bränsleledning med ett munstycke. De sänker bränsletrycket enbart då man håller full mutter eller typ 80-100% gaspådrag. Passa på att sopa in ett sådant munstycke då du liks kapar bränsleledningen för t-koppling.
T-nipplar eller Y nipplar finner du på biltillbehörsfirmor typ mekonomen eller en bra järnhandel. De funkar med t eller y koppling av plast som brukar finnas på bildelsaffärer.Fränt. Tror inte jag har kunskaperna till det där och sen känns mig trygg i vad jag gjort. Vet inte heller vad jag skulle hitta en t nippel som vore lämplig.
Blir nog att prova köpa en ny pump i stället. Kul att dom sitter i tanken ...
Ja där får man med tryckregulatorn men som sagt de kan va många andra fel. Tps givaren som sitter på spjällhusets axel kan man ta en koll på om den är lös , den ska sitta fast. Sedan kan man ohm eller voltmäta den i hela gasregistret för att leta fel i motståndskurvan ber på gaspådrag. Mäter man volt ska den steglöst följa gasen från tomg till full gas ex från 0,9 volt till runt 4 volt på full gas utan minsta lilla bortfall av volt. De går bra att ohmmäta också då bryr man sig inte i motståndet den ger de viktiga är att den ökar eller minskar i motstånd i takt med gasen.Bränslepump Arctic Cat - Skoterdelen
Köp Bränslepump Arctic Cat och andra reservdelar till Snöskoter hos Skoterdelen - Alltid ✓ snabb leverans ✓ lägsta prisgaranti ✓ fraktfritt över 1000 kr ✓www.skoterdelen.com