jo var länge sedan ja uppdaterade. tappa lite orken och skriva allt man gjort.
nu sitter 800 snurran i och den verkar riktigt urstark. har haft bra med hjälp med motordelen av oktan i östersund som hjälpt mig med de mina kunskaper slutar. att mäta in cylindrar mm och även vaskat fram alla grejer som behövts till bygget. så här ser de ut med motorn på plats,
den info ja kan säga om motorn kortfattat är att allt är byggt på:
uppborrade f7 cylindrar är även lite sänkt.
kompförhållandet tror ja är 12-1 om ja inte är ute å cycklar
org stakar, wiseco kolvar, f7 topp som är ursvarvad och sitter lösa förbränningsrum i nu.
f7 giljotiner, speedwerx big bore pipa, org slutburk,
koso egt med avgas temp, vattentemp, varvtal mm.
huvudmunstycke är 470mj (ska bestyckas riktigt när den är inkörd och snö finnes
)
variatorn är grovbestyckad på om de vart 72 eller 74 gram så de får ju mixtras vidare med sedan när snön kommer.
va kan ja säga mer.
har fått tag i en svart plasthuv som ja ska såga ur för lysen och luftintag
bygga fäste för egt:n på huven. koppla in kablar, montera in vattentempen, mm
dekalkittet ligger på ritbordet blir klart om någon vecka hoppas ja.
stänklappen kikar in med stora tanken i mitten på dec tror ja.
frontbågen är på lackering ska monteras under veckan.
handtagsskydd ska inhandlas i slutet av månaden.
så finns lite småpyssel kvar ändå slänger upp en bild på den med svart huv också