Arctic cat wildcat 700 ^^

kree

Ny medlem
19 feb 2007
4
0
1
Luleå
Tjenare Tjenare :D är väldigt ny på detta forum, men det verkar väldigt trevligt o kul ^^

hur som helst, så fick jag för ett tag sen min första skoter. En Wildcat 700 EFI -93. Jag undrar bara om nån har nå tips/nåt man bör byta på den? och också positiva/negativa grejer me den.

Tack på förhand // kree ;)

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Ska inte skrämma dig men jag köpte en sprillans ny -92 Wildcat (det året den kom med EFI. Okej, premierturen...tog det lugnt.....skulle ju köras in...men samtidigt så ska man ju inte ligga och sura ner den. På en myr gasade jag ur den lite.......pang....rborborrorokokkor....stannade och skruva upp tändstiften....hål i en av kolvarna.....ensam 15 km hemifrån....kryp på knä (snön bar inte) 3 km genom skogen till en by...fick lift hem till handlarn....vi hämtade hem vraket.....han erbjöd att han skulle byta kolven...men aldrig, sa jag....jag ska ha en ny skoter för den där inte att lite på. Jag fick som jag ville...och dom bytte själva kolven...körde exakt 10 mil och samma sak. Jag hade min Wildkisse i 1 år men den då gamla framvagnen AFS var värdelös, skotern ville bara rakt fram. Kolla stiften, variatorn, och boggi (lagren)...det tycker jag är det viktigaste. Sen brukar ju förgasargummina bli torra efter några år.....lite tjuvluft och skotern går som kratta. Lycka till med din skoter!

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Jag har en 700 wildkisse års mod -94 som går bra, har bytt rullar i variatorn men för övrigt inget annat!
Går enligt mig själv mycket bra!

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
min pappa har en wildcat går jätte bra det är en 93a :D har bara bytt variatorn på den och tändstift inget annat :p