Arctic cat Wildcat -92

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
8
35
Ö-vik
[Uppdaterat: Senast editerat den 24-Mar-04 kl 04:33 PM (CET)]hej jag ska kanske köpa en wildcat som har gått 674 mil och dem ska ha 15.000 kr för den på skoter affären. är den smidig eller är den tung? och är den bra i lössnö?
skulle bli glad om jag fick svar på dessa frågor för det blir skoterköp om 2 veckor.

Jonas

fredrik eriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
43
Gävle
hej.är det en efi eller förgasare??92orna är helt olika.efi,n har gammla chassie och den är ca 25 kilo tyngre.är du van vid en smidig skoter ska du nog inte köpa en wildcat.förgasar modellen har nya chassie med aws framvagn och den rekomenderar dom flesta.jag har en 92,a efi och tycker den är helt ok.har inte kört så mycket i lössnö med den.men det lilla jag har kört så fungerar den bra.bror ju på vad man har för matta.man får mycke skoter för pengarna!!!

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Tja, du har ju redan fått lite komentarer av mig JTUSA men jag skriver några ord här också.
Jag hade en SRV innan och jämfört med den så är såklart wildcatten klumpig, men det är alla nyare skotrar så på det hela taget tycker inte jag att den är så farlig.

Tjänstevikten är 270kg, alltså borde torrvikten vara drygt 230 och det är ju inte alls mycket!
Att AWS-versionen skulle vara 25kg lättare tycker jag låter otroligt.

15kkr hos en handlare låter inte alls farligt, mer effekt och fart per krona är nog svårt att hitta!

stefant

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Eskilstuna Sverige
Jag har en -92 med förgasare, helnöjd med den, men man bör nog se till att orginalmattan är ersatt med en lite värre. Åker själv med en 32 mm predator och det fungerar perfekt även i lössnö.
Låter härligt och grymt drag, klart prisvärd.
(Tjänstevikten är på min 250kg)
Stefan

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Oj, då skiljer det ju i.a.f. 20kg, om dom där vikterna är något att lita på...

Tjänstevikt ska väl vara fulltankad och klar, men det kan ju inte stämma att EFI-versionen inte väger mer än årets sportmodeller, och den med förgasare 20kg mindre!
270kg torr låter lite mycket också...

fredrik eriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
43
Gävle
hej.enligt min instruktionsbok så väger efi,n 245 kilo netto och förgasarn 226 kilo netto.i reg beviset står det tjänstevikt 270 kg =fulltankad och körklar.köp den du blir van med vikten!!

JTUSA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
1
8
35
Ö-vik
Det var en efi. har kört på en Polaris Indy Supertrack Touring men det blir nog stor förändring nu med en 122 hk motor.

fredrik eriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
43
Gävle
tja.jämfört med polarisen så tycker du nog att wildcatten är kanon!!!jag hade en polaris xlt sp-94 före wildcatten och enda fördelen med xlt,n var hydralbromsen.men wildcatten drar mindre soppa,går bättre,känns smidigare och mycket skönare att köra.så om skotern är frisk så handla.