Jag har en 03a, recalls är service medelanden från AC, alltså problem de upptäkt som AC står för bara du lämnar in skotern till din ÅF. 04'an har inte lika många service medelanden som 03'an antar jag då 03 var första årt för F5'an.Strigo skrev:jepp tack för svaren..vad menar du me recalls? alltså vanlig service eller? vad har du för årsmodell?
Hur har du fått reda på dina servicemeddelanden? Är det skoterhandlaren som meddelat dej eller är det generalagenten? Jag har ryktesvägen fått höra en del servicemeddelanden på min F6:a,men inte ett ljud från vare sej ÅF eller Generalagent! Mycket dåligt tycker jag!bigmac skrev:Jag har en 03a, recalls är service medelanden från AC, alltså problem de upptäkt som AC står för bara du lämnar in skotern till din ÅF. 04'an har inte lika många service medelanden som 03'an antar jag då 03 var första årt för F5'an.
Min ÅF säger inte så mycket om man inte frågar de åtgärdar felen när man lämnar den på service. Du kan se alla service medelanden på denna sidaHåkan K. skrev:Hur har du fått reda på dina servicemeddelanden? Är det skoterhandlaren som meddelat dej eller är det generalagenten? Jag har ryktesvägen fått höra en del servicemeddelanden på min F6:a,men inte ett ljud från vare sej ÅF eller Generalagent! Mycket dåligt tycker jag!
Va!? Ska det funka så? Dom åtgärdar felen gratis om man lämmnar in den,men man får snoka reda på det SJÄLV?! Katastrof för faan! Arctic borde väl ha intresse av att produkten funkar optimalt,och ska väl således informera ägaren vad som bör åtgärdas!? Sen att det är upp till ägaren om han vill ha åtgärden gjord eller inte är väl en annan femma,men Arctic måste ju informera!bigmac skrev:Min ÅF säger inte så mycket om man inte frågar de åtgärdar felen när man lämnar den på service. Du kan se alla service medelanden på denna sida
Jag tror nog att det brister hos ÅF eller så åtgärdar ÅF utan att avslöja något för oss så jag tycker det är bra att man vet vad som ska åtgärdas så kan man fråga ÅF om det är gjort.Håkan K. skrev:Va!? Ska det funka så? Dom åtgärdar felen gratis om man lämmnar in den,men man får snoka reda på det SJÄLV?! Katastrof för faan! Arctic borde väl ha intresse av att produkten funkar optimalt,och ska väl således informera ägaren vad som bör åtgärdas!? Sen att det är upp till ägaren om han vill ha åtgärden gjord eller inte är väl en annan femma,men Arctic måste ju informera!
Givetvis så kan ju inte ÅF "smyg-åtgärda" fel vid en service utan att informera ägaren.bigmac skrev:Jag tror nog att det brister hos ÅF eller så åtgärdar ÅF utan att avslöja något för oss så jag tycker det är bra att man vet vad som ska åtgärdas så kan man fråga ÅF om det är gjort.