Brukar vara så med dom "hårdare" remmarna att dom inte växlar lika bra.känns som att den den vill växla på för fort med 060 faktist.märkte det när jag var å körde en sväng idag. hoppade först upp i 8200 men ville nästan tappa lite ibland.
växlar inte lika sött som med 046.
sen är det nåt som rasslar i variatorerna nu också.
hela tiden när den är ikopplad(håller gas)
hörs inte vid hårt gaspådrag eller broms..
ska se om jag missat nå fransar från senaste remmen.
den nya har då ingen frans så det är de inte.
men kan ju ha missat någon stanns.
ok hur pass ärliga har dom varit när dom uppgett efekten på arctic?Bromsad idag och kommer i nästa nr av Snowmobile. Intressant med ny effekt mot 2010!
77g vad kör du då med för fjäder/fjädrar ? själv har jag satt i 70g nu.Är också sugen på variator mod, hade 77g på den men fick inte varven över 8000, böt igår till 73g men fick inte upp varven nämnvärt, tycker variatorerna inte alls lirar. skickade för övrigt en rem till remhimlen idag, å den hade alldeles för få mil i livet. iof plågades den mycket hårt idag Har mailat rktek ang deras v-kitt. väntar på svar. PF har v-kitt för 3500 då ingår shift ass, vikter, fjäder. Blev också sugen på rktek topp och ett y-rör. med dessa mod skall inte en controllbox behövas.
Kul å se vad bänken säger om 160+ hästar....
som sagt förut så har då min tagit över 6 iaf (dunk tankning ej exakt) är ju lite mer matta att dra runt men brukar inte skilja så mycket .....5-8 liter i förbrukning var det nån som skrev här ovanför, det är isf bra mycket mer för HCR då än för min Crossfire, för min tar 3-4 lit milen vid hård puderåkning och ända ner mot 1 liter vid lugn ledåkning
3,8l/milen tog min CF8 med 57mm-matta i fredags och det var 90% friåkning med tejpad gas.5-8 liter i förbrukning var det nån som skrev här ovanför, det är isf bra mycket mer för HCR då än för min Crossfire, för min tar 3-4 lit milen vid hård puderåkning och ända ner mot 1 liter vid lugn ledåkning