Av ställning av skotern

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Nån som vet om de går att ställa av skotern sen när säsongen är slut? Undrar de efter som mitt förra försäkringsbolag satt det inte gick, som sa att man läre ta en helårs försäkring istället för att betala per kvartal så länge man kör som jag tänkte.. Tänkte bara höra hur ni andra har gjort.
 
E

ejwbegysv

Jag har folksam och där får man ställa av och på hur mycket man vill.. jag har den endast påställd de helgerna jag åker... När den är avställd har jag garageförsäkring på den (mycket billig)...

Du kan alltid ställa av en skoter men du får säkert fortsätta betala en dyr premie.... lite sjukt faktiskt..
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Nån som vet om de går att ställa av skotern sen när säsongen är slut? Undrar de efter som mitt förra försäkringsbolag satt det inte gick, som sa att man läre ta en helårs försäkring istället för att betala per kvartal så länge man kör som jag tänkte.. Tänkte bara höra hur ni andra har gjort.
Grejen är att många försäkringsbolag har sänkt priset på en helår så den blir jämnställd med att ställa av den, för att slippa arbetet med av/på-ställning som de VET kommer.
 

Znufsan

Medlem
21 okt 2006
6
0
1
Timrå
Hejsan! jag har oxå Folksam & där är premien inge dyr då denär avställd osv.. jag betalar inte 1kr när den är avställd som den är nu..

Vet inte varför du betalar premie då den är avställd?? Har sj jobbat på bolaget så jag vet ite var du fått ifån att man måste betala premien då den är avställd??!!
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
"""Vet inte varför du betalar premie då den är avställd?? Har sj jobbat på bolaget så jag vet ite var du fått ifån att man måste betala premien då den är avställd??!!"""




dom sa så när jag ringde ifjol och frågade
 
E

ejwbegysv

"""Vet inte varför du betalar premie då den är avställd?? Har sj jobbat på bolaget så jag vet ite var du fått ifån att man måste betala premien då den är avställd??!!"""




dom sa så när jag ringde ifjol och frågade
Jag har garage försäkring när den är avställd.. Så jag får tillbaka pengar vid brand, stöld och om den trillar av släpvagnen vid transport...

Bra att veta (enligt folksam) är också att följande gäller vid transport på släpvagn vid en olycka :
Är skotern påställd måste du ha vagnskade försäkring för att få ut några stålar..
Är skotern avställd så räcker det med garagefösäkringen för att få ut pengar...
 

Racegubbe

Välkänd medlem
28 okt 2006
114
0
6
Ångermanland
Är det inte så när du tar en helårs försäkring där du inte kan ställa av,att du kan skriva över skotern på din "farsa eller dy".
När du gjort det får du tillbaka pengarna som finns kvar för resten av tiden av försäkringen.Sen skriver du tillbaka skotern på dig själv och kanske tar en garage försäkring.
Pengarna ska komma tillbaka när man byter ägare på papperet. Lite pappers arbete, men du tjänar över halva premien och vad ska bolaget göra??
 
E

ejwbegysv

Är det inte så när du tar en helårs försäkring där du inte kan ställa av,att du kan skriva över skotern på din "farsa eller dy".
När du gjort det får du tillbaka pengarna som finns kvar för resten av tiden av försäkringen.Sen skriver du tillbaka skotern på dig själv och kanske tar en garage försäkring.
Pengarna ska komma tillbaka när man byter ägare på papperet. Lite pappers arbete, men du tjänar över halva premien och vad ska bolaget göra??
Jo det går säkert.. Men orka...
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Är det inte så när du tar en helårs försäkring där du inte kan ställa av,att du kan skriva över skotern på din "farsa eller dy".
När du gjort det får du tillbaka pengarna som finns kvar för resten av tiden av försäkringen.Sen skriver du tillbaka skotern på dig själv och kanske tar en garage försäkring.
Pengarna ska komma tillbaka när man byter ägare på papperet. Lite pappers arbete, men du tjänar över halva premien och vad ska bolaget göra??
Lätt å sen sälja en skoter som haft 25 ägare
 

Racegubbe

Välkänd medlem
28 okt 2006
114
0
6
Ångermanland
Lätt å sen sälja en skoter som haft 25 ägare
Det är väl bara att kolla ägar papperern om man är" läs kunnig":confused:25 ägareblir väl ändå ca 12,5 år va..mellan varje försäkrings tagande..jobbigt med varje" jä... " pesssimissstiska typer när man försöker hjälpa till......
 
Last edited: