Y yeahtarzan Medlem 2 aug 2005 20 0 1 Boden 1 sept 2007 #1 Som rubriken lyder undrar jag vad man kan ha för "min" mått mellan toppen på kammen och kylaren? eller spelar det ingen roll, så länge mattan inte tar i kylaren dvs?
Som rubriken lyder undrar jag vad man kan ha för "min" mått mellan toppen på kammen och kylaren? eller spelar det ingen roll, så länge mattan inte tar i kylaren dvs?
repeter Välkänd medlem 4 okt 2005 1.272 0 16 Borlänge 3 sept 2007 #2 Ja tar mattan i kylaren då är avståndet absolut för litet. Förutom det så finns inga "min" mått..
C camata Välkänd medlem 25 okt 2005 3.870 9 38 3 sept 2007 #3 Vid en ordentlig bottom out KAN mattan toucha bakre kylaren. Har man dubbar vet man när det har tagit i... =) Vid hög fart KAN mattan ballonga så pass att den tar i tunnelns främre hälft. Man ser ofta gummirester från bakre boggiefäste och framåt. Det är givetvis inte bra om mattan tar i kylaren under vanlig drift.
Vid en ordentlig bottom out KAN mattan toucha bakre kylaren. Har man dubbar vet man när det har tagit i... =) Vid hög fart KAN mattan ballonga så pass att den tar i tunnelns främre hälft. Man ser ofta gummirester från bakre boggiefäste och framåt. Det är givetvis inte bra om mattan tar i kylaren under vanlig drift.