Bästa crossskotern??

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

haha xcr 440 -96 det är väl ingen som kör cross med en sån längre.... :) rev eller IQ det syns på banorna. Reven är ju ett kalas skoter. IQn verkar ju inte så dålig heller.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Sno pro är skam rev är de som gäller!

SKI-DOO
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Försök hålla er lite seriösa nu...

Jag tror också att ski-doo rev är bästa crosskotern just nu, pågrund av att den har såpass framflyttad körställning. Det gör att man inte blir trött lika fort. Det finns en anledning till att alla andra märken också kör mer och mer framflyttad körställning.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Det är ju högst individuellt vilken skoter som är bäst. Går inte peka på en och säga att den är bäst, jag är ledsen att behöva göra er besvikna, men så är det.
 

Xeon

Välkänd medlem
25 okt 2004
216
0
16
beror ju lite på hur dyr skoter du tänkt på, bland nya är de ju Rev och IQ som är i toppen... Revo är ju inte så dålig oxå ( typ som rev )
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
denna sesong blir det nya yamahan.. :) näe.. men den är grym.. bäst är nog IQ.. men rev kan inte va så mycke sämre..
 

snopro440-05

Medlem
15 jan 2007
14
0
1
torrböle
sno pron

Pro Stock
1 Tucker Hibbert 68 Arctic Cat
2 Garth Kaufman 48 Arctic Cat
3 Ryan Simons 67 Arctic Cat
4 Mike Schultz 5 Polaris
5 Blair Morgan 7c Ski - Doo
6 TJ GULLA 44 Artic Cat
7 Ross Martin 837 Polaris
8 Dave Allard 167 Ski - Doo
9 Justin Tate 28 Ski - Doo
10 Dany (DJ) Ekre 52 Arctic Cat
11Mathieu Morin 27 Ski - Doo
12 Steven Martin 18 Ski - Doo
13 Carl Schubitzke 6 Arctic Cat
14 Dennis Eckstrom 25 Polaris
15 Levi LaVallee 108 Polaris
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
ï sverige går faktist lynxarna ganska bra , var och kollade race of nations förra året .. många lynxar i topp samt arctic sedan ski-doo


har inte så stor betydelse vilken skoter du har .. men köp någon ny med framflytta körställning såsom iq osv.
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Ok, jag ska säga vad jag tror och inte en massa GO MITT MÄRKE!! :rolleyes:

När Rev kom ägde den crossen i USA men i sverige fick den stryk av Lynx(gammla chassiet), Arctic har väl varit bra den åxå men om man ser på resultaten de senaste åren i scandinavien är det helt klart nya Lynx REVO som är överlägsen. :)

I USA har IQn och Sno Pro tagit över efter Rev och som man såg i söndags så har Yamma en riktigt bra maskin på gång (dock ingen produktionsmaskin än). Alltså -03 var Rev kanske bäst men sen har dom andra kommit ikapp och möjligen förbi.

Men som avslutning smaken är delad!!! Den som köper en hyfsat ny maskin har riktigt bra att åka med vilket märke man än väljer... Det är nog viktigare att om man tror att man är snabbare på ett märke än ett annat. Då blir det kanske så!! :D ;)
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Beror ju mycket på vem som sitter bakom styret om man ska vinna tävlingar man blir ju inte Pro bara för att man har en Pro maskin :p
 

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
men det finns inget svar på denna fråga!
men kollar vi så tycker jag att LYNX och SKI-DOO börjar att dra ifrån dom andra konkurrenterna!
eller vad tycker ni?
 

GrolGom

Aktiv medlem
5 jan 2007
56
0
1
Timrå
Måndag, 2007-01-15
Historisk seger för Yamaha och Malinoski

Under helgens WPSA tävlingar så kördes dubbla tävlingar i Pro Stock och Pro Open. Tävlingarna kördes på BIR (Brainard International Raceway)

Första heatsegern för Yamaha kom under helgens kval i Pro Open. Under söndagens finaler i Pro Open så blev det även den första segern för Yamaha som fyrtaktare i USA. Till helgens tävlingar så hade man en helt ny maskin som man kommer att köra vidare på under säsongen.

Robbie Malinoski tog starten och ledde hela finalheatet som varade över 20 varv.

-I never counted out a win. I knew it would be tough, but anything is possible with hard work. We ve worked very hard on this, trying to get it right. This is a quick start. We re going to improve on this and see where it goes from here. This is the start of a new beginning, säger Robbie Malinoski.

Bakom Robbie Malinoski, kom Shaun Crapo och Steven Martin. I Pro Stock så blev det Tucker Hibbert som plockade hem två vinster, lördagens Pro Open final toppades av TJ Gulla.

Bwahahahahahahahahaha! Så snopet en yamaha fyrtakt i topp under sin första säsong :D ROFL
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Personligen anser jag ju att snopron dominerar prostock serien??
och reven är inte fy skam heller men om jag måste välja tror jag att jag väljer reven eftersom den har en mycket mycket behagligare kör ställning´....