Har likadana men mina är utan fläkt just nu. Råkade skruva av en av sladdarna då jag skulle sätta tillbaka batteriluckan...Det beror väl helt på vad du är ute efter hehe.. jag har ett par Smith Turbo fan.. inbyggd fläkt.. helt omöjligt att få imma på dom! Blått glas! Rekommenderas starkt.. rätt stora också så dom täcker hela hjälmen så du slipper få in massa kalluft! Ska dock sälja pga ja har köpt en modularhjälm!
Om du behöver ett par sådana så vet du vars de finns
/F
Är inte blåa linser skadligt för ögonen? Har hört att de släpper in skadliga strålningar...Det beror väl helt på vad du är ute efter hehe.. jag har ett par Smith Turbo fan.. inbyggd fläkt.. helt omöjligt att få imma på dom! Blått glas! Rekommenderas starkt.. rätt stora också så dom täcker hela hjälmen så du slipper få in massa kalluft! Ska dock sälja pga ja har köpt en modularhjälm!
Om du behöver ett par sådana så vet du vars de finns
/F
kan du skriva lite större? jag ser så dåligt nu för tiden...Är inte blåa linser skadligt för ögonen? Har hört att de släpper in skadliga strålningar...
Är inte blåa linser skadligt för ögonen? Har hört att de släpper in skadliga strålningar...
låter bra då jag har införskaffat mig ett par VendettaJag köpte Dragon vendetta förra vintern och är sjukt nöjd med dom!
Då måste det ju vara något sånt special med mina glasögon, för dom är blåa med ska ge 100% skydd för ögonen.IamFredrik :
Solens blåa ljus är nämligen direkt skadligt för ögonen. Väljer du då blått glas utsätter du dina ögon för maximalt mycket blått ljus, vilket leder till att gula fläcken skadas och förmågan att se skarpt försvinner – en skada som inte kan repareras. Vill du ändå ha blått solglas ska du välja ett glas med blå utsida och brun insida för att få ett bra solskydd.
googlade lite
UVA/UVB/UVC-strålning har inget med solens färgspektrum att göra.Då måste det ju vara något sånt special med mina glasögon, för dom är blåa med ska ge 100% skydd för ögonen.