Har tänkt försöka köra nån ride n seek tävling iår..
Vad tycker ni är bästa gpsen för skoteråkning?
Vad tycker ni är bästa gpsen för skoteråkning?
Lustigt. På ett annat forum blev jag specifikt uppmanad att sky Zumo som pesten.En så stor Garmin Zumo som du har råd med!
Varför det då?Lustigt. På ett annat forum blev jag specifikt uppmanad att sky Zumo som pesten.
Som sagt har jag dock inga egna erfarenheter, så jag lyssnar på alla råd jag kan få.
Har du själv erfarenhet av Zumo?
Ja, jag har som sagt ingen aning.Varför det då?
Jag har kört zumo i flera år nu och det finns inga variatorkit, pipor eller annat tjafs i världen jag skulle byta den emot.
Det vet jag inte då jag aldrig använt den funktionen men jag tar det för givet eftersom att det egentligen är en bil/mcgps som bara fått kartan utbytt.Ja, jag har som sagt ingen aning.
Jag lyssnar på alla.
Får du instruktioner när du ska svänga på skoterleden i din GPS?
Alltså, så den säger t.ex. ”Sväng vänster”, ”Sväng höger”, osv. tills du är framme?
Man ser ju leden på kartan, det är bara följa sträcket. Navigationen skulle funka OM skoterledskartan vore bra nog. Häromkring är den inte tillräckligt bra gjord för att navigationen ska fungera. Lederna är inte "knutna" till byar/samhällen så man kan inte söka i GPSen efter ett ortsnamn och ha apparaten att planera en rutt. Men det är inte GPSens fel.Får du instruktioner när du ska svänga på skoterleden i din GPS?
Alltså, så den säger t.ex. ”Sväng vänster”, ”Sväng höger”, osv. tills du är framme?