E
Jag håller med,pirat är universalremmar som passar något så när till många modeller,orginal är anpassad för just DIN skoter. Special är bättre än universal.TIMJ skrev:Köp original, jag har då inga bra erfarenheter av pirat remmar pris skillnaderna är ju inte så stora.Men det beror ju på hur effekt stark skoter du har oxå.
Håkan K. skrev:Jag håller med,pirat är universalremmar som passar något så när till många modeller,orginal är anpassad för just DIN skoter. Special är bättre än universal.
Jag har slutat köpa piratremmar och byter rem mycket mer sällan nu. Jag vill säga att det i långa loppet är billigare att köpa dyrare orginalremmar än billiga piratremmar. I.a.f. till Arctic.
Och var är det då?Ej medlem/Inloggad skrev:japp de har du rätt i......jag får originalremmar gratis till min arctic..för min släkting jobbar där dom gör sånna
Jag hoppas du är medveten om att du måste köra lika länge på din Dayco som bombardier-remmen för att tjäna dom där ynka 200 :-mxzX800Rev skrev:Dayco Extrem är en bra rem som är lite billigare än orginal remmen. Bombardier orginal kostar 1050kr till min skoter men dayco kostar 850kr
Har du mer info på det där så berätta gärna mer...börjar va lite less på köpa dyra delar till BeemernDIRAVI skrev:Ex så har vissa BMW samma fördelarlock som vissa Volvo, och det är inte bara lika, de har samma BOSH-partnr, men många är helt övertygade om att BMW's är bättre, det kostar ju dubbelt, och inte skall jag ha några Volvodelar i min fina BMW. men saken är att delen inte är Volvo och inte är BMW, det är BOSH.
Kolla på delen, många delar (särskilt tändningsdetalger och bromsdelar) har tillverkarens namn och partnr, köp samma del från annan leverantör, ofta blir det billigare.keihin skrev:Har du mer info på det där så berätta gärna mer...börjar va lite less på köpa dyra delar till Beemern
Kan ju också vara att en tillverkare tillverkar olika kvaliteer på remmar, olika gummiblandning och olika armering, köper man då deras lågprisrem så är det skillnad mot deras högprestandarem, sen så är det ju inte säkert att den rem du köpt är av samma fabrikat som en annan.keihin skrev:Ang. remmarna så tycker jag själv att mina orginalremmar hållit och fungerat bättre än pirat, men det säger ju inte att de inte är tillverkade under samma tak för det. Kan de möjligen vara så att "andrasorteringen" blir piratremmar, eller är det helt enkelt inbillning och hjärntvätt som gör att man anser orginalremmarna vara överlägsna?
Kam du sick en rem systEj medlem/Inloggad skrev:japp de har du rätt i......jag får originalremmar gratis till min arctic..för min släkting jobbar där dom gör sånna