Bäversvans eleminering ..igen??

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Tjenare! Är ute efter ett ombyggnads kit för att eliminera bäversvansen
på en -03 Rev 600. Har kollat de tidigare trådarna med länkar.. men verkar vara så att man får lov att bygga eget, när de som sålde dessa kit inte längre har dem hemma/inte gör dem längre. Någon som vill dela med sig av ritningar el. någon som vet vart man kan få tag på ett kit ?
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
ja har ritningen på ombyggnads plåten ja om du vill ha. sen vet ja kanske vart du kan få tag på en färdig plåt oxå.
 
4

426H

Skaffa dyna från en 07:a kanske? Vet ej om den passar rakt av.
 
4

426H

Dom flesta modeller hade väl ingen bäversvans 2007? Eller vad menar du med bäversvans?
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
Dom flesta modeller hade väl ingen bäversvans 2007? Eller vad menar du med bäversvans?
bäversvansen är avslutningen på tunneln som satt på -03 rev.. ser inte klokt ut. bakom dynan viker den ner som om den gått av å hänger å sladdrar.
fixa fram en bild på en 03 rev som inte är ombyggd så får du se.
 

blixten

Aktiv medlem
16 mar 2008
92
0
6
norbotten
hej, jag har haft samma problem som dej, så jag for till en kommpis och borrade lös hans ombyggnad och for på en plåt firma med en stor 2mm alu plåt. och bad han bygga 4st, och jag har 2kvar
 

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
Jag vet inte om det är någon hjälp men hos "Rinab.nu" finns det en "Chassieförlängning" som kanske går använda...
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
hejsan. jag vet att han jag köpte skoterna av hade byggt om sin. och det var en kille i falun som hade annons ute på blocket för inte så länge sen. han hade färdiga med stänklapp å drag. kostade 2900 om jag inte minns fel.ska försöka hitta annonsen. kan även lägga upp en bild på min så får du se vad det är för bakdel.



 

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
för det första tycker ja inte det ser klokt ut där tunneln sticker ut så mkt...
men till saken: det är väl bara att mäta hur bred din tunnel är. hur lång du vill ha den och bredden mellan fotstegen.. bockningen är en barnlek för en plåtnisse bara han har måtten..