BöleBoondockers F6 Mountain special

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Jag röstar på svart med röda fält och röda sömmar.

Hursomhelst så kommer det. Bli kanonbra om det blir i samma anda som det vi hitentills har sett, och det tror jag:)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Idag va jag å flyttade fram styrstången litegrann... Vart inga bilder på det för fotografen (The_darkside) skulle bara vara backdrunk hela dagen å ligga å sova han. Men det va väl inte så mycket att se heller så, förhoppningsvis så kommer det bilder till helgen på dynan och styrstången iaf.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Ser riktigt bra ut! Blev så sugen å bygga så jag tog bort min f7a
från blocket och bestälde en matta å m7 dimond drive när jag såg den här.
Men jag undrar vad du har för kylare eller är det orginal på ext?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Ser riktigt bra ut! Blev så sugen å bygga så jag tog bort min f7a
från blocket och bestälde en matta å m7 dimond drive när jag såg den här.
Men jag undrar vad du har för kylare eller är det orginal på ext?
Kylaren är ifrån en polaris rmk.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Tack=) Kul att inspirera någon. Japp Modin det va det. SKulle vilja haft bredare dock...

Här kommer lite bilder på styrstångsframflyttningen.

Och den modifierade "panelen"

Aluminiumplåten som täcker gamla hålet där styrstången kommer upp är borstad lika som kylarplåten bak och dit limmad med svart silikon, dock syns det inte så bra på bilden tyvärr. Tyckte det vart snyggare såhär än att göra som "alla" andra som kapar upp världens fulaste jättehål. Fick såklart även ta upp ett urtag i huven, men glömde fota det. Kanske kommer imorgon om jag kommer ihåg=)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Just ja. Dynan blir iaf helsvart med röda sömmar ifall man skulle vilja lacka om huven eller dyligt så man inte är låst till rött endast.

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Har iaf börjat montera betterboardsen nu, kommer väl bilder imorgon. Ska även göra en egen ruta, men vi får se om det hinns med imorgon.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Tack=) Kul att inspirera någon. Japp Modin det va det. SKulle vilja haft bredare dock...

Här kommer lite bilder på styrstångsframflyttningen.

ursäkta om jag kapar tråden, men hur har du gjort för att vinkla fram styret? även om man släpper på det uppe så är det ju något som tar emot där nere

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
ja det sitter en kulled där, men den går inte att vinkla lika mycket som ovanstående bild illustrerar, så därav frågan
Du måste plocka bort styrstången helt, och fästet där nere och slipa av det i framkant. om du tippar upp skotern på sidan och tittar framför drivaxeln så sitter det tre skruvar där. lossa dom så är allt löst sen.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Du måste plocka bort styrstången helt, och fästet där nere och slipa av det i framkant. om du tippar upp skotern på sidan och tittar framför drivaxeln så sitter det tre skruvar där. lossa dom så är allt löst sen.
ok, tack som fan, ska kika på det då