Börjat lessna på att köra med ryggsäck, Vad kan man ha för tunnelväska?

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Jag köpte deras lilla meshväska också, kostar väl $15. 1930:- för väskorna med frakt och sen ville posten ha 330kr i tull å sånt och då skrev han ner värdet till 90 + 30 i frakt har jag för mig.

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Håller det att rulla med en linq väska? T.ex 40 liters boxen i plast?
Vet att jag 2008 rullade skotern sju varv. Lätt hänt tyvärr

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Håller det att rulla med en linq väska? T.ex 40 liters boxen i plast?
Vet att jag 2008 rullade skotern sju varv. Lätt hänt tyvärr
Tveksam. (såvida det inte är djup pudersnö)
Dels lär den ju vara lastad med åtminstone 10 kg och då får den ju en viss centripetalkraft, men främst så sticker den ju upp och skulle vara en självklart bärande punkt om man skulle ställa skotern upponer på garagegolvet.

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Tveksam. (såvida det inte är djup pudersnö)
Dels lär den ju vara lastad med åtminstone 10 kg och då får den ju en viss centripetalkraft, men främst så sticker den ju upp och skulle vara en självklart bärande punkt om man skulle ställa skotern upponer på garagegolvet.
Undra då om den halvhårda medium väskan är ett bättre alternativ, frågan är ju inte om man kommer rulla i vinter utan bara när =/

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Undra då om den halvhårda medium väskan är ett bättre alternativ, frågan är ju inte om man kommer rulla i vinter utan bara när =/
Uhum, du menade helt i plast-plastlådan...
Jag var i aspekt av den väska jag har, dvs den "mediumhårda". Men den är ganska hård ändå...
Men det finns massor av "om" och "men".
Å andra sidan så skulle jag vilja avråda att ha denna med på de äventyr som kan involvera en rullning, främst för att den kommer att vara i vägen och bära på onödig tyngd på helt fel ställe.