böter..

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
nån som vet ungefär vad man får för böter om man e minderåring å försöker smita men lyckas inte? och ens förälder kändade ca 300 000 förra året?
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
haha jå. vet en som smet med moppe från en endruo (snutarnas) dock så hade han fälsk plåt så han fick för de å, han kan få lämpen indragen i 5 år



ZL_600 skrev:
om oturen e framme så blir de indraget lämp
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Smart att inte berätta att du snackar om mopeder i ett skoterforum innan :>..
Varför ens försöka smita från en enduro polis? :S minimal chans att man lyckas.. iförsäg beror de ju på vem som kör enduron men endå. Om du stannar direkt och är trevlig brukar allt gå fint fint :p du kanske får lite skäll men de får man leva med.. jag skulel då aldrig smita från en enduro polis.. hade de vart en bil så vettefan ;> då hade nog gasrullen åkt i botten
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Vet folk som dragit från polisen, både när dom har haft bil och enduro...vet inte riktigt hur dom gjort när dom har enduron efter sig men dom kör typ över gårdar å sånt. Men dom bor i en by så de kanske underlättar när man kan alla vägar å så, blir nog svårt i stan.
Vet en kille som mötte polisbilen efter vägen, synd att killen inte kunde stanna...hade inga bromsar på moppen...kanske inte den smartaste killen men men
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
jag vet också nåra som kört ifrån enduros men jag vet desto fler som åkt dit på de.

StarTrak skrev:
Vet folk som dragit från polisen, både när dom har haft bil och enduro...vet inte riktigt hur dom gjort när dom har enduron efter sig men dom kör typ över gårdar å sånt. Men dom bor i en by så de kanske underlättar när man kan alla vägar å så, blir nog svårt i stan.
Vet en kille som mötte polisbilen efter vägen, synd att killen inte kunde stanna...hade inga bromsar på moppen...kanske inte den smartaste killen men men
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
han som ja vet körde över gårdar å gjorde usvängar å sen snörde han moppen i skogen. menmen ja har då inte tänkt åka fast me skoter i vinter iaf
 

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Är man under 15 så blir det väll inga böter, då är man ju inte straffmyndig skadestånd kan man ju åka på men det är ju inte samma sak som böter. sen så ska man ju säga att man tjuvlånat fordonet om man nu är under 15 det är väll lite dumt att enns päron eller fordonsägaren kan bli dömd för medhjälp till olovlig körning. Sen så tror jag att lämpen blir högst indragen nått år bara för en olovlig körning, fast är man på fyllan också då blir det kivigare...