Plus brukande av oregistrerat motorfordon ...När tråden är endå på gång.
Bötes kostnader för oreggad skoter?
Blir det 1500kr pga ingen reg plåt. Lite svårt för dom o veta om den är reggad eller inte då? . ..
//Rasmus
Plus brukande av oregistrerat motorfordon ...När tråden är endå på gång.
Bötes kostnader för oreggad skoter?
Blir det 1500kr pga ingen reg plåt. Lite svårt för dom o veta om den är reggad eller inte då? . ..
//Rasmus
Men hur ska de veta att den är oreggistrerad, visst dom kan ju kolla upp mitt person nummer o se att jag inte äger någon sådan skoter men kan ju ha lånat den av en kompis etc.?Plus brukande av oregistrerat motorfordon ...
Har din skoter ett chassinr?Men hur ska de veta att den är oreggistrerad, visst dom kan ju kolla upp mitt person nummer o se att jag inte äger någon sådan skoter men kan ju ha lånat den av en kompis etc.?
Är det någon rutin för dom att ifall en skoter inte har reggplåt kolla upp om den är registrerad?
(kanske låter som en dum fråga, men har aldrig blivit stoppad)
//Rasmus
Vad är det som är olagligt?? Att köra på en skidåkare?Många ovanligt korkade inlägg på den här tråden
Om man kör på tex en skidåkare på skoterleden (vilket faktiskt är olagligt) och skadar denne så får du kanske en livslång skuld på 1000000kr istället för att lägga ut några fjuttiga hundralappar på en trafikförsäkring
Tillhör du oxå den vilsna kategori som tror att skoterleder endast är upplåtna för skoteråkare, skoterled = allemansledVad är det som är olagligt?? Att köra på en skidåkare?
Genom meningsbyggnaden kan man även tolka ditt första inlägg som att det olagliga består i att köra på skidåkarna, jag gissar att det är det han tänker på?Tillhör du oxå den vilsna kategori som tror att skoterleder endast är upplåtna för skoteråkare, skoterled = allemansled
Så till din fråga, använd natten till att fundera och låter oss veta under morgondagen vad du kommit fram till
Genom meningsbyggnaden kan man även tolka ditt första inlägg som att det olagliga består i att köra på skidåkarna, jag gissar att det är det han tänker på?
Håller med till 100% Har du råd till skoter så har du väl råd till soppa och försäkring oxå. Denna diskution borde inte ens finnas, f-n så korkat att tro att det blir billigare försäkringar om alla gör FB. Idioti!Många ovanligt korkade inlägg på den här tråden
Om man kör på tex en skidåkare på skoterleden (vilket faktiskt är olagligt) och skadar denne så får du kanske en livslång skuld på 1000000kr istället för att lägga ut några fjuttiga hundralappar på en trafikförsäkring, har man pengar att köpa en skoter så nog f*n måste man orka med en försäkring
Ang försäkringsbedrägerier, så vem f*n inbillar ni er får betala för dessa, jo just det försäkringstagarna, inte är det försäkringsbolagen om nu någon i sin enfald trodde detta
Ang. av/påställning av skotrar om detta sker flera ggr/säsong är det ju förståeligt att somliga bolag har upphört med den möjligheten och att andra har reducerat den, att även att vägverket vill hejda detta ofog med 50kr/reg är ju ganska naturligt. Begrunda all den hantering som försäkrigsbolag och VV skall utföra om många skoterägare av/påställer sin skoter 10-30 ggr/säsong
Jag vet att en skoterled är allmän farled. De flest vet även att det inte är lagligt att köra på folk....Tillhör du oxå den vilsna kategori som tror att skoterleder endast är upplåtna för skoteråkare, skoterled = allemansled
Så till din fråga, använd natten till att fundera och låter oss veta under morgondagen vad du kommit fram till
jag fick böta 750 kr för att jag inte hade nån regskylt, och dom frågade varför och jag svarade att jag hade rullat i ett sandtag och haft skylten på rutan, och det var bara skrot kvar av rutan, så jag lämnade den, men i själva verket hade jag inte reggat in min iq då;p men ruta på iq HAHA xD . störtskön snutböterna kostar 1500 kr om man inte har någon reg-skylt,
1200 kr om man åker fast å skotern är avställd..
Har din skoter ett chassinr?
Isåfall så kollar man chassinr mot vägverkets databas och ser om någon skoter finns inreggad med just det chassinumret..
Har din skoter inget chassinr.... ?
Alla inreggade skotrar har ett alltså dom som inte har ett =
oreggade ...
Inte riktigt säker på vad du är ute efter med det inlägget men visst är du medveten om att det går att plocka bort chassi nr?alla skotrar som kommer ut från fabrik har väl ett chassi nummer ? förutom vissa rääcers.