Nä tomgången ligger på dryga 1750v. Verkar inte dra någon tjyvluft heller.Har tomgången ökat i varv för vid en viss ökning går backen inte i. Ex om den drar tjuvluft typ sprucket insugsgummi. Jag vet inte hur hög tomg de ska va men troligen inte över 1800v.
Nä inte nyligen. Men kan ju plocka isär och se om de behöver lite rengöring. Den gick ju lite fett förra säsongen då olje skruven var lite extra uppställd.Har du kollat reedsen? Är ju välkända att fela på 800cfi 2008-2015.
Ok de va någ nytt och intressant för de har jag aldrig hört talas om. Kan du förklara hur de är möjligt när den går klockrent på tomg? När man har dåliga reeds brukar de stannar helt istället för att starta igen. Den här maskinen stannar och startar igen fast backen går inte i.Jo reedsen kan det visst vara och det är ett vanligt fel.
Har inte haft tid att göra något mer försök på maskinen. Men skulle ta ut den ur garaget nu. Startade upp den och allt funkar som det ska. Men då den hunnit bli lite varmare så återgår den bara till samma växel igen då man trycker in reverse knappen. Så verkar ju vara temperatur beroende iaf. Ska testa mäta givaren igen då den är varmkörd och se hur värdena ser ut då.Ok de va någ nytt och intressant för de har jag aldrig hört talas om. Kan du förklara hur de är möjligt när den går klockrent på tomg? När man har dåliga reeds brukar de stannar helt istället för att starta igen. Den här maskinen stannar och startar igen fast backen går inte i.
Ja de låter onekligen som picupspolen blir knäpp då den blir varm. Räkna men 10% högre motståndsvärde när den är varm för de är normalt.Har inte haft tid att göra något mer försök på maskinen. Men skulle ta ut den ur garaget nu. Startade upp den och allt funkar som det ska. Men då den hunnit bli lite varmare så återgår den bara till samma växel igen då man trycker in reverse knappen. Så verkar ju vara temperatur beroende iaf. Ska testa mäta givaren igen då den är varmkörd och se hur värdena ser ut då.
Den var bara 30 grader då den började strula igen. Då låg den på 199 ohm. Så det är knappt 5% skillnad. Men såg nu att varven på tomgången låg på 1700 varv. Så man får väl börja mäta om och justera tps en igen och se om det är nåt problem med den ändå.Ja de låter onekligen som picupspolen blir knäpp då den blir varm. Räkna men 10% högre motståndsvärde när den är varm för de är normalt.
Ok. Ja den var ju ganska billig. Så man kan ju byta utan att förlora en förmögenhet även om det inte var den som var bovenJag tror fortfarande på picupfel för de är luriga. Både stator och picup kan visa helt rätt värden kall som varm men fela ändå.
Du kan ju skifta plats på fram o backens picup för test. Om du byter plats på dem och backpicken är väck så startar den förmodligen inte eller tokmissar. De kan tänkas den går igång lite halvkrassligt även om den är väck och trycker du på backen bör backen gå i felfritt. Men för att slippa onödig skruvning så skulle jag chansat att byta till ny backpick. Om de inte är den skicka räkningen till migOk. Ja den var ju ganska billig. Så man kan ju byta utan att förlora en förmögenhet även om det inte var den som var boven
Fick hem pickupen idag. Så fort det är skapligt väder tänkte jag testa byta den (om man fått rätt modell) men måste hitta avstånds parametrarna någonstans oxåDu kan ju skifta plats på fram o backens picup för test. Om du byter plats på dem och backpicken är väck så startar den förmodligen inte eller tokmissar. De kan tänkas den går igång lite halvkrassligt även om den är väck och trycker du på backen bör backen gå i felfritt. Men för att slippa onödig skruvning så skulle jag chansat att byta till ny backpick. Om de inte är den skicka räkningen till mig