Backa upp på släpvagn?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kör skotern nära släpet, lyfter upp så att medarna är på släpet och för man inte upp dom helt så går man bara upp på släpet och drar upp medarna på släpet. Sen är de bara gå bak och lyfta å trycka in skotern på släpet.
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Tycker det är kanon med tipp, skulle aldrig fundera på att lyfta på skotern så länge man har tipp.. bättre å spara krafterna tills man kört fast ordentligt..
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Kör skotern nära släpet, lyfter upp så att medarna är på släpet och för man inte upp dom helt så går man bara upp på släpet och drar upp medarna på släpet. Sen är de bara gå bak och lyfta å trycka in skotern på släpet.
Det handlade ju om att backa upp:stupid:

Tycker det är kanon med tipp, skulle aldrig fundera på att lyfta på skotern så länge man har tipp.. bättre å spara krafterna tills man kört fast ordentligt..

Härligt:beer:


Själv brukar en av oss backa upp och när skitorna fastnar så puttar den andre på lite lätt.
 
D

Deleted member 9532

har man tipp borde det väl gå att montera dit slitplast. Sådan som visas på en skotersladd under "Projekt". Om den inte går av för snabbt efter några böjningar förstås
 
R

rotax=)

Hur lyfter ni upp skotern på en släpvagn som inte är tippad? Kan inte riktigt list ut hur man helt själv lyfter upp hela skotern ca 50 cm.
backa in i nån snö driva med släppet sen så kör du bara upp skotern
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Eller så ställer man sig bara på släpet och drar upp skotern i ena skidan.
Är ni klena eller?

Funkar med farsans Vector, min gamla f7'a och min nuvarande ProX.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Eller så ställer man sig bara på släpet och drar upp skotern i ena skidan.
Är ni klena eller?

Funkar med farsans Vector, min gamla f7'a och min nuvarande ProX.
Funka på min F6a också, fast ja lyfte i lyftbågen. Var dock lite tungt. Kanske provar medan imorn då ja ska hämta den ;)
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Hur lyfter ni upp skotern på en släpvagn som inte är tippad? Kan inte riktigt list ut hur man helt själv lyfter upp hela skotern ca 50 cm.
Jag har otippbart släp...
kör fram lite snett brevid, lyfter upp bakändan på flaket, går till andra änden och skjuter på och lyfter.

Fast iofs, är jag själv så har jag skotern oftast framåt och då kör jag rakt på bakifrån och stannar när jag är nästan rakt under, ställer mig mellan skoter och släp och lyfter upp så långt jag orkar, så att skidorna ligger på vagn, upp på vagn och drar tills mattan tar emot, kliver ner på sidan, gasar och lyfter/drar bakändan sammtidigt, lite bökigt men det går :D
Ska den på baklänges så är det oftast 2 skotrar som ska på och då är oftast andra förarn också med :p
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
klockrenaste lastningen av skoter jag sett var förra sommaren då jag såg en som drog skidres upp på släpet.
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
enklaste är ju att bara backa släpet mot en snödriva och köra upp, dvs om det finns nån snödriva/plogkarm i närheten vilket det nästan alltid finns. :)