Balataremmen igen :P

Sugen_på_viper

Aktiv medlem
22 mar 2006
96
0
6
33
Ockelbo
Ja men nu är de så att ja inte har några klackar? så hur ska jag göra för att få så mkt skidres som möjligt? Eftersom jag har hört att de är kopplade boggien som gör att man inte kan få skidres me sxr så hur ska man då göra för att kunna få ut lika mkt skidres som en vanlig skoter som man tar bort klackarna på? MVH Wictor
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Gör som jag ska göra, du har kopplad boggi precis som jag har ( har srx), då har du stag som kopplar ihop boggin. på stagen finns vita gummibrickor typ, schimsbrickor även kallas. byt dom nedersta ( påå bägge sidorna) till ett par tunnare brickor. då ökar viktförskjutningen rejält, de vill säga att den lyfter skidorna. Finns att köpa på närmaste Yamahacenter. prova med 3 mm tjocka brickor!:)
 

Sugen_på_viper

Aktiv medlem
22 mar 2006
96
0
6
33
Ockelbo
Gör som jag ska göra, du har kopplad boggi precis som jag har ( har srx), då har du stag som kopplar ihop boggin. på stagen finns vita gummibrickor typ, schimsbrickor även kallas. byt dom nedersta ( påå bägge sidorna) till ett par tunnare brickor. då ökar viktförskjutningen rejält, de vill säga att den lyfter skidorna. Finns att köpa på närmaste Yamahacenter. prova med 3 mm tjocka brickor!:)


Måste de vara i plast? kan man inte bara ta några:p ?
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Man kan säkert svarva ut någon plast bit till den tjocklek och form man vill ha men de är ju enklare och snabbare att svänga förbi yamahacenter på vägen hem och köpa 2 brickor:D . Är samma till SXR.
 

Rev_pelle

Medlem
29 okt 2006
18
0
1
Ockelbo
Hej jag hade en sxr förr jag har ett par brikor som är 3mm hemma här ja tänkte byta dom på min men ja han aldrig!! Du kan komma förbi imon och hämta dom om du vill!!
för du bör väll i obo lr??
MVH:pelle;) ;)