Batteri till Summit 1000 -05 ?

Oldspice

Aktiv medlem
5 jan 2013
54
0
6
Kiruna
Hej

Jag tänkte köpa nytt batteri till Summiten.
Den saknar elstart, så det behövs väl inte nått värre när det bara är insprutningen som behöver ström ?

Verkstan ville sälja på mig ett batteri för 1200kr men det kändes lite väl dyrt.

Tack på förhand !

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
När jag kollade efter batteri till min 600:a sdi så vill jag minnas att batteriexpressen har ett batteri med dom rätta måtten. Biltema har ett som skall passa också men man behövde skära lite i frigoliten som ligger runt batteriet i hållaren.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Rinab har 895kr,biltema ska man inte ha,eller köp ett men du får köpa ett till nästa år

googla batteri så finns det ju en uppsjö med batterier,Varta har mkt kräm i sina
batterierna heter YTX20L-BS

underhålls ladda batteriet så håller det längre

skrubb

Aktiv medlem
26 mar 2008
54
0
1
Luleå
Eftersom du bor I Kiruna så skulle jag rekommendera att åka/ringa in till typ Meca , mekonomen och höra vad dom har för batterier och pris. Sen är det alltid bra att kika runt på nätet på olika batteri expert sidor.
Kom ihåg att det är dumt att snåla på batterier, man får det man betalar för :)
Gel batteri är att föredra i en skoter helt klart.
Vet att meca har tudor och exide batterier vilket är bra kvalitet.

Lycka till med ditt sökande :)

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Min 1240 gick inte starta med originalbatteriet, köpte ett gelebatteri på biltema och det drog igång den utan problem.
Det är tre år och funkar fortfarande fint, det är lugnt att köpa ett sånt.

Oldspice

Aktiv medlem
5 jan 2013
54
0
6
Kiruna
Eftersom du bor I Kiruna så skulle jag rekommendera att åka/ringa in till typ Meca , mekonomen och höra vad dom har för batterier och pris. Sen är det alltid bra att kika runt på nätet på olika batteri expert sidor.
Kom ihåg att det är dumt att snåla på batterier, man får det man betalar för :)
Gel batteri är att föredra i en skoter helt klart.
Vet att meca har tudor och exide batterier vilket är bra kvalitet.

Lycka till med ditt sökande :)
De blev ett Exidebatteri från meca. Inte gel, men ändå.

Tack för hjälpen !