Ta lös koppen försiktigt så går inte packningen sönder de håller i 100 år. Flotörnålen kan i värsta fall (sällan) ha en slitage ring runt sig men de brukar hålla tätt ändå. I de flesta fall räcker de med att rengöra nere i nålsätet så blir de täta. Ny flotörnål och säte öär svinbdyrt och onödigt köp för man behöver bara borra upp nålsätets hål med 0,10mm större borr än de är nu så tätar nålen längre ner där den är som ny i ytan. Grada av de nya borrhålet med en så stor borr som går i nålsätet och borren man gradar med måste va ny annar läcker det. Efter man borrat och testat att nålen är tät mot sätet så måste man justera in flotörhöjderna igen. Gaffeln som flotörerna ligger emot ska ligga parrarellt med packningsyta flotörkopp med förgasare upponervänd då är de rätt inställt.Jag ska börja där då, ska beställa en repsats till förgasarna då jag tycker de är ganska blött kring och under dem. Tack för svar.
De ser rätt ut men jag ser inte om de är gummispets på nålarna men om de inte är det så använd hellre de som sitter där för de bör va gummi. Stålspetsar läcker som såll hur än ny de är men de är bara hoppas de är gummi.