Bengan gått i konkurs?

Status
Stängd för vidare inlägg.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
han har ju gjort ett antal konkurser genom åren....
förmodligen ren skatteplanering!
"Skatteplanering" för mig är när man sköter sina affärer och betalar skatt/moms, i rättan tid.
Att man sedan struntar helt i att betala det + dröjsmålsavgifter visar ju bara på hur individen ifråga är funtad, speciellt när man med stor sannolikhet - i detta fall - sitter på de medel som ska behövas för att likvidera skulden.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
"Skatteplanering" för mig är när man sköter sina affärer och betalar skatt/moms, i rättan tid.
Att man sedan struntar helt i att betala det + dröjsmålsavgifter visar ju bara på hur individen ifråga är funtad, speciellt när man med stor sannolikhet - i detta fall - sitter på de medel som ska behövas för att likvidera skulden.
har aldrig sagt att det är ok-det var mest bara ett konstaterande.
skulle jag skriva vad jag tycker om honom här skulle jag nog inte få vara forummedlem längre.
sen tycker jag att det är lite fult att hänga ut nån på nätet utan att personen får försvara sig. -oavsett om d e en skitstövel eller ej!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Skulle jag skriva vad jag tycker om honom här skulle jag nog inte få vara forummedlem längre.
Sen tycker jag att det är lite fult att hänga ut nån på nätet utan att personen får försvara sig, oavsett om dem är en skitstövel eller ej !
Vill bara poängtera att Bengan/BlackMagic faktiskt är medlem här på forumet under användarnamnet : BENGANSMOTOR http://www.snowmobile.se/forum/member.php?u=4859

Så försvara sig kan han/de faktiskt ;)




.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
de konkurser jag har haft insyn i har oftast varit så kallade skrivbords städningar ,speciellt när de har varit flera kk med samma mäniskor inblandat så kan man ju misstänka det.hur det ser ut i bengans fall vet nog bara kk förvaltaren o ev åklagaren

förtal ,det vete fan.som man behandlar andra blir man oftast behandlad skälv.
 

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Att diskutera firmors ekonomi här på forumet är totalt fel om inget mycket exeptionellt har hänt. Att som firma försöka försvara sig på ett forum är ännu svårare eftersom många tyvärr är helt andra personer bakom tangentbordet än i verkligheten.

Alla är oskyldiga tills rättsväsendet sagt sitt. Att vi här i ett forum ska börja döma folk huller om buller känns därför mycket mycket fel.

Att konstatera att någon gått i konken är en annan sak, men att spekulera om varför, ja det får ni göra hemma runt köksbordet istället.

Låser tråden
Snowmobile Crew
 
Status
Stängd för vidare inlägg.