Bensinpump mxz 700 -00

Norqen

Medlem
14 feb 2008
12
0
1
Luleå
Hej
Nu har skotern lagt av och jag har kommit fram till att det inte kommer vidare nå bensin genom bensinpumpen. Har tagit isär den och konstaterat att det inte finns nå skräp eller synliga sprickor på den. Sen kände jag på lufttrycket från "vakkumslangen" (heter den så?) som går från motorn till bensinpumpen, men den gav väldigt svagt med luft när man drog i magnapullen.
När jag ger skotern en shot så går han igång direkt men dör då den inte får mer bensin.

Hur mycket ska det blåsa ur vakkumslangen? var tror ni felet sitter?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Skulle tro att bränslepumpen har gett upp

Hade samma problem med min i vintras men då hade jag en slag som hade täppt igen

har du kontrollerat alla slangar så låter det onekligen som att det är pumpen

Norqen

Medlem
14 feb 2008
12
0
1
Luleå
jo, det lutar åt bränslepumpen, men finns det inga packningsatser att köpa? Måste man köpa en helt ny???

Norqen

Medlem
14 feb 2008
12
0
1
Luleå
Jag har samma problem med min Enduro 700.
Skulle vara kul att höra vad som var fel?

:)
Jag plocka isär bränslepumpen men kunde inte hitta nått fel, kände även på vakumtrycket, dock bara med handen, men man kunde känna att det byggde upp ett tryck om man höll för och drog i magnapullen. Så jag var jävligt konfunderad vad fan det kunde vara. Satte ihop allt på vinst och förlust och den fungerade. Måste ha varit nåt skräp i bränslepumpen som åkte ur när jag öppnade den, för då flödade det ur rätt mycket bensin. Eller så var det kanske luft i den på nått sätt. Kan bara spekulera. Hoppas du får igång den, för det finns inga repkitt till bränslepumparna