Berättelsen om en pojkdröm.

Tamminen

Välkänd medlem
2 okt 2012
164
0
6
Idre
Riktigt bra skrivet!
Hade jag haft 2 skotrar hade jag nog fan gett dig den ena!
Lycka till i fortsättningen!

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Jag ser att du bor i Östersund, får man fråga vart du eventuellt har jobb efter utbildningen?
Japp. Eller bor och bor, är skriven där men bor mer eller mindre med flickvännen i Hälsingland.
Jobbet i fråga gäller här i Hälsingland. Utbildningen är dock i Östersund, men då utbildningen är 70% APL så har jag frågat om möjligheten att gå den arbetsplatsförlagda delen hos en verkstad här nere. Tog kontakt med en verkstad, där de tyvärr inte hade manskap nog att handleda en praktikant/lärling. Men sen tillade han att om jag kom tillbaka efter avslutad utbildning så skulle det med stor säkerhet finnas en tjänst ledig.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Dags för status på ditt skoterkonto nu, har det blivit några framgångar och kommit närmare något att transportera dig på i vinter?

Jäkligt bra skriven biografi, eller vad man ska kalla det. En riktig 10-poängare faktiskt, man blev lite rörd. Och fantastiskt att folk ställer upp med donationer och att t.om. SM bjussar på en prenumeration. Det kan man kalla fina gester och att ställa upp! Eller?

Jag känner igen mig själv i mycket av det du skriver. Största skillnaden är dock att vår familj inte hade någon skoter alls när jag var liten eller i tonåren. Pappa, salig i minnet, hajade aldrig det där med skoter, det var bara längdskidåkning som gällde för honom och man fick höra anekdoter om hans bravurer kring Stensele när han var ung. Pengar saknades nog inte att köpa skoter för, när jag växte upp, men han hade annan prio helt enkelt. Så jag fick vackert hänga med kompisar vars föräldrar hade lite "bättre förstånd", för att lååångt senare i mitt krokiga liv förverkliga drömmen.

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Jo det senaste året har varit väldigt framgångsrikt.
Efter att ha letat med ljus och lykta efter ett jobb hittade jag ett inom byggsvängen. Så nu i somras blev det ett besök på banken och någon dag efter var jag och hämtade en IQ RR -09 :)
Har velat haft en sådan skoter länge, och även om det talas mycket om den höga förbrukningen så åsidosatte jag det och valde att gå på magkänslan.

Så, nu har jag till slut införskaffat mig en maskin. Nu är man ju fruktansvärt sugen på vintern må jag säga! :)

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Mycket bra skrivet :thumb:. Du beskrev just mitt liv kan man säga haha. Skotersporten var HELA mitt universum i tonåren,var ute och körde så fort man fick chansen. Fanns ingenting annat i skallen året runt än just skotrar. Drömmen var givetvis att börja tävla. men dök upp en hel del problem efter vägen..
Blev även deppad ett tag jag med efter en hel del strul. Så jag beslöt mig för att "glömma" bort intresset för skoter, så jag slapp lida :p .. I 10 år var jag utan. I vintras köpte jag däremot en billigare skoter, och då kom jag på hur förbannat mycket man saknat att köra :)

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Otroligt fin berättelse med många svängningar i ditt liv får bara hoppas att det blir stabilt framöver och många fina skoterturer om bara vädret tilllåter det själv lägger jag ner skoterlivet för gott, kroppen vill inte vara med
längre och det känns skit.