Bergsmaskin, fördelar, nackdelar

an3azz

Ny medlem
28 mar 2005
4
0
1
Hej ny här och hoppas någon av er experter kan svara på lite frågor om klättermaskiner, det är ju liksom läge o handla nu på våren. Jag har inte ägt skoter sen -95, då hade jag en Mach 1. Man är ju liksom inte up to date om man säger så. Måste dock ha en klättermaskin för åkning i fjällvärlden nu till vintern, då jag blev torsk vid ett test av en Summit 800 häromhelgen. Maskiner jag funderat på är följande:

Summit 700/800 00-
Polaris RMK 700 Vertical Edge 01- (finns den förresten som 800)
Lynx Moutain 800 03-

Nån som vet effekt på dessa, samt fördelar nackdelar. Hur är Yamahas resp Arctics bergsgetter? Har i princip noll koll på Arctic/Yamaha, lite mer koll på Polaris Ski-doo, Lynx.

Tips och förslag emottages tacksamt.

E

Ej medlem/Inloggad

fd Summit ägare

Hade en SUMMIT 600 H.O-03som jag var nöjd med, ända tills jag provade en LYNX Mountain 800. Lynxen är den optimala kompromissen mellan mountin- och sportmaskin. Ledegenskaperna är ofattbart mycket bättre än tex Ski-doo, medans klätteregenskaperna är inte så mycket sämre.
Köp inget förrän du har testat Lynxen ordentligt, den är grym.

an3azz

Ny medlem
28 mar 2005
4
0
1
Ok, ska försöka få tillfälle att testa Lynxen ordentligt, har som sagt bara kört en Summit 800, av dom som jag räknade upp. Hur är det med kolvarna på 800:an då, läst nåt om det här på forumet. Eller gällde det bara rotax 800 01-02? Lynxen kom som 03 va?