Beställa GPS från USA? Garmin 400t

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tänkte köpa en Garmin Oregon 400t, nån som vet var man kan beställa till bra priser från USA?

4

426H

För det första kan du lika gärna köpa en 300, dom är identiska förutom att 400 innehåller en topografisk karta över USA.
Kolla ebay, där brukar dom bästa och billigaste näthandlarna hålla till. Själv köpte jag en från UK, då blir det ju garanterat ingen moms och tull. Kostade 3000, beställde på en onsdag och fick den levererad till dörren på fredag.

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Köpte min Oregon 300 här i sverige för 3000:- kollade priserna på ebay var inte mycket billigare i usa. Är ju mycket smidigare ifall nått skulle gå sönder...

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Hur är det med kartorna när man beställer från USA? Måste man köpa kartor för sverige?

4

426H

Kartor köper du i sverige. Friluftskartan pro som bakgrund och skoterledkartan ovanpå.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
det är bara en dålig grunkarta i etrexen, samma som i dom flesta.
köp frilufts pro på cd o dela med en kompis (inehåller 2 licenser)

eller så finns äldre frulufts "gratis" på nätet...
den är sämre,täcker mindre områden och måste moddas lite för att kunna öppnas

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
För det första kan du lika gärna köpa en 300, dom är identiska förutom att 400 innehåller en topografisk karta över USA.
Kolla ebay, där brukar dom bästa och billigaste näthandlarna hålla till. Själv köpte jag en från UK, då blir det ju garanterat ingen moms och tull.
Bra tips, tack så mycket!

Köpte min Oregon 300 här i sverige för 3000:- kollade priserna på ebay var inte mycket billigare i usa. Är ju mycket smidigare ifall nått skulle gå sönder...
Jag köpte en Garmin 60CSx i våras från USA, då blev det ca halva priset. Framför allt var tillbehören mycket billigare, tex båtfäste, cykelfäste, billaddare osv. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad butiken hette... :(

Faktiskt så var den gps'en trasig då jag fick den (ny), det gick väldigt smidigt att få den utbytt, mailade Garmin i England (Irland?) där dom har servicecenter, jag skickade min trasiga, fick en ny på ett par dagar.

Kartor köper du i sverige. Friluftskartan pro som bakgrund och skoterledkartan ovanpå.
Japp, äger redan Friluftskartan pro, måste beställa skoterledskartan!