bestycka fögasare, 500 SKS -90

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Hej johan heter jag och jag har i dagarna införskaffat mig en polaris 500 sks -90. denna har tidigare gått uppe i fjälltrakter och eftersom jag själv bor i piteå så utgår jag från att jag kommer behöva bestycka om så den går bra. Problemet är bara att jag aldrig bestyckat om för ut så jag har ingen aning om hur man gör och hur vad för munstycken som kan verka vettiga. Skruva isär och ihop en gasare ska jag nog klara av utan problem det svåre är väl veta vilka munstycken man ska byta och vilken storlek som ska sättas dit.

tack på förhand. /johan

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Sv: bestycka fögasare

går den dåligt nu då? låg eller högvarv som den går dåligt på? hur ser stiften ut?

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Den går sämst på låga varv, hur stiften ser ut vet jag inte då jag för tillfället har skotern 20 mil bort. :(
Tänkte dock passa på att beställa munstycken så jag har lite val möjligtheter.

Förra ägaren prata om att man kanske skullle behöva gå upp till 270-280?

Eftersom jag även kommer använda skotern i fjällen så är jag ju även nyfiken på hitta en bestyckning som funkar där uppe. Skriv gärna vad för storlekar som kan verka vettiga att ha till min skoter som jag kan laborera med.

Det gäller juh även att hitta munstycken som passar i gasaren.

är det dessa munstycken jag är ute efter och är det samma till hög och lågfart? bara olika storlekar? vad för storlekar tror ni passar bra här ute vid kusten(piteå) ?
http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=14812&cat=1732